شناسه خبر:37783
1399/12/19 09:58:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور پروانه نشان حلال برای یک واحد کشتارگاه طیور در استان خبر داد و گفت: پیش از این هم یک کارخانه لبنی صاحب این نشان ارزشمند شده بود.

«محمد مددی» روز دوشنبه اظهار کرد: گوشت مرغ منجمد و گوشت تازه طیور 2 محصول کشتارگاه تعاونی سبز ایرانیان است که از این پس با نشان حلال توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند دقیق و کارشناسی برای صدور این نشان ارزشمند گفت: در این کشتارگاه محیط کشتار، ذبح شرعی، ارزیابی بهداشتی کارکنان دخیل در حلیت موشکافانه بررسی می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: پیش از این هم سه محصول کارخانه «شیر پگاه» صاحب این نشان شدند.

مددی افزود: واحدهایی که موفق به اخذ این نشان می‌شوند، می‌توانند در زمینه صادرات غذای حلال به کشورهای مسلمان و کشورهای غیر مسلمان فعالیت خود را توسعه دهند.

او تصریح کرد: براساس قانون، سازمان ملی استاندارد ایران به‌عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است و این پروانه را برای برخی از واحدهای تولید کننده متقاضی که شرایط لازم را داشته باشند، صادر می‌کند.

به گفته وی استان همدان دارای بیشترین محصولات حلال در کشور است و اطلاع رسانی مستمر به واحدهای تولیدی و صنعتی برای بهره مندی از پروانه نشان حلال انجام می‌شود.

شناسه خبر 37783