شناسه خبر:3810
1397/9/28 11:45:50

مدیر ورابط عمومی بنیاد نخبگان استان از حضور 88 اختراع در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش زاگرس و زردکوه در دانشگاه ایلام خبر داد.

«رضا خورشیدی» اظهار کرد: در مجموع 140 اختراع به جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش زاگرس و زردکوه از 25 استان در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره مختص 10 استان کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، اصفهان، چهارمحال­‌وبختیاری، قم، مرکزی و یزد است، تصریح کرد: مخترعانی از  15 استان دیگر نیز به صورت داوطلبانه در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان ایلام تصریح کرد: 88 اختراع برای مرحله‌ی حضور در نمایشگاه انتخاب شدند که هم‌اکنون در 41 غرفه آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

خورشیدی گفت: این اختراعات در 13 زمینه‌ شامل الکترونیک و کنترل، برق قدرت، کامپیوتر و آی.تی ، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، شیمی، مهندسی پلیمر، نفت، گاز و پتروشیمی، علوم دارویی، صنایع غذایی، کشاورزی، مهندسی مواد و متالوژی، پزشکی و تجهیزات پزشکی است.

وی ادامه داد: این اختراعات و ابتکارات با مشارکت 25 داور ملی و بومی در طول  این دو روز داوری می‌شوند و اختراعاتی که بتوانند امتیازات لازم را بگیرند از تسهیلات ، امتیازات و جوایزی برخوردار خواهند شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 3810