شناسه خبر:38239
1400/1/1 10:15:46

قتل عام جوجه‌ها توسط عاملان شهرداری ایلام/ کودک کار وحشت زده از صحنه جنایت گریخت!

ماموران شهرداری ایلام در روزهای اخیر، ضمن تذکر به برخی از دستفروشان، با آنان به طرز نامناسبی برخورد داشته و با لگد مال کردن جوجه‌های رنگی سبب بروز وحشت و ترس برای بسیاری از دستفروشان و شهروندان شده‌اند.

قتل عام جوجه‌ها توسط عاملان شهرداری ایلام/ کودک کار وحشت زده از صحنه جنایت گریخت!

 هر ساله با نزدیک شدن به آغاز سال جدید شاهد شلوغی بازارها و تجمع دست فروشان در مکان‌های عمومی هستیم که در این راستا شهرداری موظف است با عملکرد صحیح از تجمع افراد در اماکن مختلف و بروز مشکلات از جمله شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

در چند روز گذشته رفتار تهاجمی شهرداری با دست فروشان واقع در خیابان طالقانی اعتراضات شدید مردمی را به دنبال داشت؛ به گفته‌ی شاهدان حجوم ناگهانی ماموران شهرداری به بساط دستفروشان خیابان طالقانی و برخورد تند آنها خسارت‌های فراوانی را به فروشندگان در آن مکان که برای گذراندن امرار معاش خود مشغول کار بودند، وارد کرد.

لگدمال کردن جوجه‌های رنگی

از دیگر شاهدان حاضر در خیابان طالقانی افزود: لگد مال کردن جوجه‌های رنگی زنده توسط ماموران شهرداری در حضور مردم تصویری ناخوشایند را در ذهن شهروندان به خصوص کودکان که علاقه‌ی زیادی به جوجه‌های رنگی دارند، ایجاد کرد.

 رفتار خشونت آمیز ماموران شهرداری در حالیست که مطابق اعلامیه‌ی حقوق حیوانات به زندگی تمامی آنها باید احترام گذاشته شود، چرا که آنها دارای حقوق مساوی برای زندگی کردن تحت تعادل زیستی هستند و نباید در معرض برخوردهای بی‌رحمانه قرار گیرند.

جوجه‌های رنگی عمری کوتاه دارند و در مواردی نیز حامل باکتری و ویروس هستند و معمولا توصیه می‌شود که خریداری نشوند اما این بهانه‌ی مناسبی برای لگد مال کردن آنها نیست زیرا این جوجه‌ها موجوداتی زنده هستند و همواره از حق حیات برخوردارند و علاوه بر این، جدابیت بالایی برای کودکان دارند و کشتار آنها تاثیر روانی منفی بالایی را برای بچه‌ها به دنبال دارد.

پدر صدرا کودک شش ساله حاضر در بازار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: فرزند من بعد از دیدن این حادثه علاوه بر این که تا ساعت‌ها برای مرگ این جوجه‌ها اشک میریخت از ماموران شهرداری نیز به شدت ترسیده بود.

یکی دیگر از شهروان حاضر بیان کرد: در میان کاسبان کودکی کم سن و سال بود که با جعبه‌ای کوچک در گوشه‌ای از بازار مشغول فروختن جوجه‌های رنگی بود، این کودک نه تنها از ضرر و زیان این جوجه‌ها خبری نداشت بلکه از تخلف کاسب و کار در آن محل نیز آگاه نبود و تنها برای کسب مخارج خود به میان بازار آمده بود که ماموران شهرداری بدون در نظر گرفتن سن و سال او تمامی جوجه‌هایش را در زیر پاهای خود له کرده و این کودک با چشمانی گریان و دستی خالی از بازار رفت.

تاثیرات روانی کشتار حیوانات بر روحیه کودکان

کرمی کارشناس روانشناسی گفت: یکی از اقداماتی که در رابطه انسان و حیوان بر کودکان تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد، کشتن حیوانات در مقابل دیدگان آنهاست؛ یکی از عوارض مشاهده کشتن حیوانات اینست که ترس فراوانی برای کودک به همراه دارد.

وی افزود: ترس و هیجان شدید برای کودکان تبدیل به بیماری‌های سایکوسوماتیک می‌شود، یعنی بیماری که علتش یک مسئله روانشناختی است ولی حالت و عوارض آن همچون سردرد، لکنت زبان، شب ادراری، عدم تکلم عوارض آن جسمانی است؛ برای همین تا جایی که ممکن است کودکان را با چنین صحنه‌هایی روبرو نکنیم.

تجمع دستفروشان دست درازی به حقوق شهروندان است

محمد سلطانی مسوول روابط عمومی شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: تجمع دست فروشان در مکان‌های عمومی خود دست درازی به حقوق شهروندان تلقی می‌شود که در گذشته نیز تذکراتی برای عدم تجمع به دست فروشان داده شده اما تا برخورد جدی با آنها صورت نگیرد به روند کاری خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا حساسیت‌ها بیشتر شده و از این رو بازارچه‌هایی در استان برای کسب و کار فروشندگان احداث شده اما با این وجود عده‌ای هستند که همواره در معابر عمومی بساط می‌کنند که خود اعتراض شهروندان را به دنبال دارد.

اقدام تهاجمی شهرداری در حالیست که بایستی از قبل مامورانی در سراسر شهر برای جلوگیری از بساط دسفروشان قرار دهند یا در ادامه بازارچه‌ها را گسترش دهند که تمامی فروشندگان بتوانند در مکان‌هایی مشخص مشغول کار باشند.

ماموران شهرداری وظیفه‌ی ایجاد نظم در سطح شهر را دارند در نتیجه لازم است علاوه بر انجام وظیفه از سوی شهرداری در خصوص نحوه‌ی برخورد آنان در مکان‌هایی عمومی نیز اقداماتی انجام شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در استان که اعتراضات مردمی را به دنبال دارد، نباشیم.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38239