شناسه خبر:38256
1400/1/1 12:20:52

سال گذشته ۳ هزار و ۲۳۳ نمونه مواد غذایی در آزمایشگاه کنترل و ارزیابی غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بررسی شد.

مدیر آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: آزمایشگاه غذا و دارو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین وتخصصی‌ترین آزمایشگاه‌های اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروست که عهده‌دار کنترل کیفیت مواد اولیه و فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی است.

مجید محمودی افزود: این آزمایشگاه با بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته و با استفاده از فنون پردازش اطلاعات، مواد غذایی و آشامیدنی را از نظر وجود آلاینده‌ها، بقایای دارو‌های دامی، سموم کشاورزی و افزودنی‌ها بررسی و کنترل می‌کند و ارائه نتایج معتبر، شفافیت و قابلیت ردیابی از اهداف اصلی این آزمایشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ یازده هزار و ۶۲۰ آزمون بر روی نمونه‌های ارسالی به این آزمایشگاه انجام شده که به طور میانگین روی هر نمونه ۳/۷ آزمون انجام شده است.

مدیر آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: این نمونه‌ها از سوی ۱۴ شبکه بهداشتی، مدیریت دارو و مراکز انتظامی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی به آزمایشگاه ارسال شده است.

محمودی یادآور شد: همچنین به صورت مستمر از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تمام استان نمونه برداری انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: از اواخر بهمن ماه سال ۹۸ نیز که کرونا وارد کشور شد جز اولین دانشگاه‌هایی بودیم که روش آزمون دستگاهی، برای سنجش محلول‌های ضدعفونی کننده بر اساس استاندارد‌های غذا و دارو را انجام دادیم که در نتیجه این آزمایش‌ها مشخص شد بخش زیادی از مواد ضدعفونی کننده‌ای که در ایام کرونا در استان تولید و توزیع شده با استاندار‌های غذا و دارو مطابقت دارد.

مدیر آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت عدم انطباق استاندارد‌ها در محصولات تولیدی این موضوع در مرحله اول به تولید کننده اطلاع داده می‌شود و اگر تولید کننده عدم انطباق را اصلاح نکند در مراحل مختلف پیگیری و نهایتا به مراجع قضایی معرفی می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38256