شناسه خبر:38411
1400/1/7 19:44:01

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از جمع‌آوری بیش از ۲۲۲ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف خبر داد.

‍ ایرج صالحی از اقدامات واحد سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به نتایج طرح "سلامت نوروزی" تا ششم فروردین ماه اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته با آغاز این طرح برگزاری بیش از چهار جلسه هماهنگی درون بخشی و برون‌بخشی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به برگزاری مانورهای طرح سلامت نوروزی با همکاری فوریت‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: تجهیز تمام کارشناسان و تیم‌های بازدید به لباس فرم و تجهیزات پرتابل بازرسی از جنله اقدامات بوده است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به بازدید مشترک با کارشناسان ادارات میراث فرهنگی، تعزیرات و ... از اماکن و مراکز تهیه، توزیع و طبخ غذا و اقامتگاه‌های بومگردی و مهمانپذیرها افزود: نصب بنر اطلاع رسانی اجرای طرح و معرفی سامانه شکایت مردمی ۱۹۰ و تلفن ستاد نسبت به پیگیری شکایات بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه چاپ، تکثیر و توزیع پوستر و پمفلت‌های آموزشی در سطح شهر مورد توجه بود عنوان کرد: تشدید نظارت و بازرسی از اماکن و مراکز با اولویت اماکن حساس و انجام بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی از مکان‌های مورد نظر از دیگر اقدامات بود.

صالحی به انجام بیش از ۶۲ مورد سنجش عوامل محیطی مرتبط از جمله آلودگی سطوح و دست با تجهزات پرتابل توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود:

 بنظارت بر سامانه‌های آب‌رسانی و بیش از ۵۵۰ مورد کلرسنجی از سطح شهر انجام شده است.

وی از جمع‌آوری بیش از ۲۲۲ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای اسدآباد خبر داد و گفت: بازدید روزانه از پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و کنترل الزامات بهداشت محیطی تاکنون به طور دقیق انجام شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: طرح سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با هدف تشدید کنترل‌های بهداشت محیطی و به همت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در کنار سایر وظایف و مأموریت‌های محوله دانشکده در حال اجراست.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38411