شناسه خبر:38630
1400/1/15 12:29:47

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رستوران‌ها در شرایط قرمز و نارنجی باید به صورت بیرون‌بر و بدون پذیرش مشتری ارائه خدمت کنند.

 امیر کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل بی‌توجهی و سهل‌انگاری عملا طی سه هفته اخیر کشور و استان وارد موج چهارم کرونا شده است.

وی یادآور شد: طی سه هفته گذشته تمامی شهرستان‌های استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی قرار داشت اما الان شهرستان‌های هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در وضعیت زرد، گیلانغرب، کرمانشاه، سرپل‌ذهاب سنقرو کلیایی، کنگاور و پاوه نارنجی و  شهرستان‌های اسلام آبادغرب و کنگاور هم در وضعیت قرمز قرار دارند.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: فعالیت برخی از مشاغل با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در وضعت زرد، قرمز و نارنجی با محدودیت‌های مواجه است.

کرمی در ادامه به چگونگی فعالیت رستوران‌ها در این ایام اشاره و بیان کرد: رستوران ها جزء مراکز تهیه، تولید و پخش مواد غذایی محسوب می‌شود که در هر شرایطی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال باشند، اما در شرایط قرمز و نارنجی باید به صورت بیرون‌بر و بدون پذیرش مشتری ارائه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار مورد بازدید از این مراکز و اماکن انجام شده است، گفت: اخطاریه‌های بهداشتی و پلمب‌های زیادی از رستوران‌ها در این بازدیدها صورت گرفته است.

کرمی در پایان باری دیگر به وضعیت بحرانی استان اشاره کرد و گفت: موج چهارم شروع شده، ضرورت دارد که پروتکل‌های بهداشتی با جدیتی بیشتری رعایت شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38630