شناسه خبر:38671
1400/1/16 09:56:05
مدیرکل میراث‌ فرهنگی ایلام خبر داد:

صدور و تمدید مجوز 65 کارگاه صنایع دستی ایلام در سال 99

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از صدور و تمدید 65 فقره مجوز تأسیس و تولید کارگاه صنایع دستی در استان طی سال 99 خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: در طول سال گذشته تعداد 65 فقره مجوز کارگاه صنایع دستی که از این تعداد 42 فقره جواز تأسیس کارگاهی و 23 فقره مجوز پروانه تولید کارگاه در رشته‌های مختلف صنایع دستی بوده، در استان صادر و تمدید شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی ایلام افزود: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع ‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

شنبه‌زاده تصریح کرد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث کارگاه دارند، به مدت 6 ‌ماه صادر می‌شود تا درصورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

وی با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها، افزود: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و غیره بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی ایلام با بیان آنکه این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای یک رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند، به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

شناسه خبر 38671