شناسه خبر:38687
1400/1/16 10:33:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آبفای استان همدان از کنترل 24 ساعته کمیت و کیفیت و حصول اطمینان از استمرار خدمات در حوزه آب و فاضلاب توسط کشیک نوروزی آبفا خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، مرتضی جعفری با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته کشیک‌های نوروزی از 28 اسفندماه به‌صورت شبانه‌روزی در کلیه دستگاه‌های اجرایی و ازجمله شرکت آب و فاضلاب استان همدان برقرار شد، گفت: این‌دسته از کشیک‌ها شامل قسمت‌های مختلف ازجمله بخش‌های رفع حوادث و امداد، چاه‌ها و مخازن، تصفیه‌خانه و پایش کیفی، خدمات مدیران شهرستان‌ها و شهرها، واحد ارتباطات مردمی 122، واحدهای ستادی، واحد IT، نقلیه و دیگر بخش‌ها بود که توسط مدیرعامل، مسئول کشیک و رده‌های جانشینی نظارت و کنترل انجام شد.

وی با بیان اینکه مطابق دستور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امسال کشیک‌های نوروزی با دقت نظر بیشتری به انجام وظیفه پرداختند، عنوان کرد: طی این ایام نیروهای شیفت ضمن استقرار در اتاق کشیک، کمیت و کیفیت آب شرب مصرفی مشترکین را تمام‌وقت تحت نظر داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: در ایامی که مردم عزیز استان در تعطیلات نوروزی به‌سر می‌بردند، نیروهای کشیک نوروزی آبفای استان تداوم خدمات آبفا را موجب شدند و خوشبختانه در طول این ایام مشکل خاصی که منجر به وقفه در ارائه خدمات شود، نداشتیم.

جعفری با اذعان به اینکه کشیک نوروزی آبفا تا 12 شب سیزدهم فروردین‌ماه برقرار بود، بیان کرد: گزارش همکاران مستقر و کارشناسان کشیک به‌صورت مستمر و به‌منظور استحضار شرکت مهندسی و مدیران بالادست ارسال می‌شد.

وی با بیان آنکه در طول این ایام 62 اکیپ با 155 نیروی عملیاتی آماده به خدمت و 60 پرسنل مستقر در ستاد آماده خدمت‌رسانی بودند، گفت: در راستای خدمت‌رسانی در مواقع بحرانی، تجهیزاتی از قبیل 11 تانکر آب‌رسانی سیار، 6 دستگاه واترجت، دستگاه‌های بسته‌بندی آب، کمپرسور، ژنراتورهای برق اضطراری و دستگاه لجن‌کش آماده به‌کار بودند.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه کنترل کیفیت آب در ایام مذکور مورد تأکید وزارت نیرو و شرکت مهندسی بود، بیان کرد: بر همین مبنا همکاران ما ضمن استقرار کشیک در دفتر کنترل کیفیت، کنترل کمی و کیفی آب شرب را به‌صورت مستمر به انجام رساندند.

وی همچنین ضمن اشاره به وقوع زلزله 4.2 ریشتری در شهرستان نهاوند، گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، جلسه مدیریت بحران فرمانداری نهاوند برگزار و براساس آن تکالیف صنعت آب و برق استان ابلاغ شد که در همین راستا پس از بررسی‌های پی‌درپی اطمینان حاصل شد که در هیچ‌یک از حوزه‌های صنعت آب و برق استان مذکور با مشکلی مواجه نیستیم.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش ضمن تأکید بر حفظ منابع آبی موجود، اظهار کرد: از آنجا که میانگین بارش سال آبی جاری نسبت به میانگین سال گذشته و نسبت به مدت مشابه بلندمدت کاهش داشته است، بنابراین حجم ذخیره‌شده با کاهش روبه‌رو بوده و انتظار می‌رود مشترکین با رعایت الگوی مصرف در حفظ منابع آبی بیش‌ازپیش کوشا باشند.

شناسه خبر 38687