شناسه خبر:38749
1400/1/17 01:23:38
معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان:

احیای سنت‌های قدیمی و آثار باستانی اولویت میراث فرهنگی است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: احیای سنت‌های زیبای قدیمی، فرهنگ، آداب و رسوم و آثار باستانی از مهم‌ترین اولویت‌های میراث فرهنگی است.

محمد رشیدی پیش از ظهر روز گذشته در جلسه معارفه سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قروه با تقدیر از زحمات محمدابراهیم الیاسوند مسئول سابق اداره میراث فرهنگی شهرستان قروه، اظهار کرد: اقدامات بسیار مطلوبی برای حفاظت و احیای اماکن تاریخی، توسعه گردشگری و همچنین معرفی صنایع دستی در قروه انجام شده است.

وی نگهداری اماکن تاریخی و آثار باستانی شهرستان قروه را مهم ارزیابی کرد و گفت: احیای سنت‌های زیبای قدیمی، فرهنگ، آداب و رسوم و آثار باستانی از مهم‌ترین اولویت‌های میراث فرهنگی است.

رشیدی توسعه زیرساخت‌های گردشگری و آموزش و ترویج صنایع دستی را از دیگر برنامه‌ها و اهداف اداره کل میراث فرهنگی برشمرد و افزود: ارتباط و تعامل با شوراها، شهرداری و دیگر مسئولان شهرستان راهگشای توسعه گردشگری، صنایع دستی و حفاظت از آثار تاریخی است.

فرماندار قروه هم در این جلسه اظهار کرد: پست و مقام برای خدمت به مردم است و کسانی که مسئولیت دولتی دارند، باید در راستای ایجاد رفاه برای مردم تلاش کنند.

حسین الماسی خاطرنشان کرد: تودیع و معارفه یک امر مرسوم در ساختار اداری است و مهم این بوده که در هر جایگاهی برای خدمت تلاش شود.

محمدابراهیم الیاسوند، مسئول سابق اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قروه تقدیر و با حکم یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان محمد مرادی به‌عنوان مسئول جدید اداره میراث فرهنگی معرفی شد و کار خود را آغاز کرد.

شناسه خبر 38749