شناسه خبر:38817
1400/1/18 09:43:45

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل تأکید کرد و گفت: 9 هزار و 700 پرونده در چهارماهه پایانی سال 99 در دادگستری استان مختومه شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در نخستین جلسه شورای معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان کردستان اظهار کرد: ‌با توجه به شعار سال 1400 توسط مقام معظم رهبری که بر محور تولید بوده، ضروری است همکاران قضائی در رسیدگی به پرونده‌های واحدهای تولیدی سرعت بیشتری به‌عمل آورده و کلیه واحدهای تولیدی تعطیل‌شده استان توسط ستاد اقتصاد مقاومتی شناسایی و سریعاً تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تأکید بر لزوم برخورد با مقوله قاچاق که از موانع اصلی تولید است، گفت: در استان کردستان باید مقوله قاچاق سازمان‌یافته با کمک نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشف و با آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با بیان اینکه مبارزه با فساد از سیاست‌های محوری دستگاه قضائی است، ابراز کرد: طبق دستور قوه قضائیه فساد نباید در هیچ سازمانی رخنه کند و ما نیز در استان کردستان تمام توان خود را برای تحقق این مهم به‌کار گرفته‌ایم و در این مسیر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کشف فساد بسیار حائز اهمیت است.

      سیاست‌های دستگاه قضائی برای جامعه منعکس شود

وی تصریح کرد: باید با استفاده از این ظرفیت‌های بزرگ سیاست‌های دستگاه قضائی برای جامعه منعکس شود.

وی در ادامه بر ضرورت برگزاری ملاقات‌های مردمی به‌صورت مرتب و مستمر و با رعایت حفظ کرامت مردم توسط رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان تأکید کرد و افزود: باید در ملاقات‌های مردمی در یک روز هفته و به‌صورت مشخص به دنبال حل واقعی مشکلات مردم باشیم و مردم را از سرگردانی خارج کنیم.

      9700 پرونده در دادگستری کردستان مختومه شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین از مختومه کردن 9 هزار و 700 پرونده در چهارماهه پایانی سال 1399 در دادگستری استان خبر داد و درخصوص شعب دارای موجودی نامتعارف در استان کردستان نارضایتی داشت و بیان کرد: متأسفانه در تعدادی از شعبه‌های دادگستری استان موجودی پرونده‌ها بیشتر از 200 مورد است، همکاران قضائی و اداری باید اهتمام ویژه‌ای را در سال جدید به کاهش موجودی شعب و با رعایت اصول صحت، دقت و سرعت داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی به سند تحول قضائی اشاره کرد و اتقان آرای قضات را از نکات کلیدی این سند ذکر کرد و افزود: نشست‌های قضائی باید در دادگستری استان کردستان به‌صورت مستمر برگزار شود و در این راستا کمیسیون‌های مشورتی در استان فعال شده و در این کمیسیون‌ها از قضات خبره و با تجربه استفاده شده است تا قضات در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام به بن‌بست نخورند.

وی از کسب رتبه سوم کشوری دادگستری استان کردستان در طرح پایش زندانیان خبر داد و با تأکید بر اهمیت سلامت دستگاه قضائی، اظهار کرد: مدیریت بدون نظارت معنا و مفهومی ندارد و نظارت رؤسا و دادستان‌های استان باید شامل نظارت قضائی، اداری و صیانتی باشد.

شناسه خبر 38817