شناسه خبر:38891
1400/1/19 09:54:15

سپهرغرب، گروه شهر: شرکت‌های کوچک و متوسط مقیاس و استارت‌آپ‌ها می‌توانند راه حل‌های شهرهای هوشمند را در یک محیط شبیه‌سازی شده به‌صورت رایگان و با راهنمایی‌های تخصصی در آزمایشگاه‌های موسوم به "زنده" در ایتالیا و هلند ارزیابی کنند.

مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا (JRC) برای تأسیس آزمایشگاه‌های زنده در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل یک فراخوان صادر کرده است. این آزمایشگاه‌های زنده برای سنجش راه حل‌های شهرهای هوشمند در شهر ایسپرا در ایتالیا و پتن در هلند در نظر گرفته شده‌اند. هدف از فراخوان این طرح آزمایشی بهبود سیاستگذاری اتحادیه اروپا، پیشرفت فناوری و توسعه راه حل‌های جدید هوشمند در حوزه انرژی و حمل و نقل است.

بنابراین، JRC دو مرکز تحقیقاتی خود را در دو شهر ایسپرا و پتن که دارای یک محیط کنترل شده هستند، برای تأسیس آزمایشگاه‌های زنده در نظر گرفته است. راه حل‌های مورد آزمایش شامل خدمات تحویل درب منزل، سرویس‌های حمل و نقل اشتراکی، حمل و نقل خطی خودکار، تاکسی‌های بدون راننده و هوشمندی زیرساخت‌ها در شهر اسپرا و فناوری‌های مدیریت انرژی، سیستم‌ها و خدمات اینترنت اشیا، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مصورسازی در پتن می‌شود.

امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های پیشرفته آزمایشگاه‌ها به شرکت‌های داوطلب این اجازه را می‌دهد که راه حل‌های شهر هوشمند را در محیط واقعی آزمایش کنند. با توجه به قوانین و مقررات فراخوان صادر شده، زیرساخت‌های مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا (JRC) مانند جاده‌ها، ساختمان‌ها، شبکه‌های آب و برق، و در صورت نیاز زیرساخت‌های اختصاصی مانند منابع محاسباتی، نرم افزارها، داده‌ها، خدمات ارتباطات داده‌ای، خدمات احراز هویت، آماده سازی نمونه، اوراق و پرونده‌های بایگانی شده، مجموعه‌ها، اجرای آزمایشات، پشتیبانی متخصص و خدمات تحلیلی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

بر اساس این طرح ابتدا درخواست‌های ارسال شده از طرف سازمان‌های عمومی و خصوصی به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط و استارت‌اپ‌ها پذیرفته می‌شوند، سپس گروهی از متخصصان داخلی هر سه ماه یک بار اسناد و مدارک دریافتی را ارزیابی می‌کنند و در نهایت با توجه به ارزش علمی و فنی پیشنهادها و ارتباط آن‌ها با سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا، احتمال اجرای طرح‌ها را بررسی می‌کنند.

شناسه خبر 38891