شناسه خبر:38934
1400/1/21 00:32:55

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار گیلانغرب گفت: احداث جاده دسترسی به معادن این شهرستان منجر به تسهیل در فرآیند استخراج و افزایش تولید در دو بخش قیر طبیعی و گچ شده و تأثیر مثبتی در برنامه‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی با توجه به پتانسیل بالای محدوده منتهی به معادن از حیث طبیعی را دارد.

کوروش محمودیان روز پنجشنبه افزود: توسعه اشتغال پایدار به‌لحاظ وجود معادن غنی در این منطقه نیز یکی دیگر از اتفاقات خوب متعاقب اجرای این پروژه است.

وی اظهار کرد: در چندسال اخیر با وجود راکد شدن برخی از معادن به دلایل مختلف و موانع سر راه استخراج، میزان تولید و صادرات قیر طبیعی در این شهرستان افزایش چشمگیری داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: هم‌اکنون تولیدات معادن این شهرستان به 80 هزار تُن در سال رسیده که به‌دلیل عدم وجود واحدهای فرآوری بزرگ در منطقه و استان به نقاط مختلف کشور و همچنین خارج از کشور صادر شده است.

محمودیان با اشاره به آنکه اجرای این پروژه در فاز نخست به طول 10 کیلومتر و با بیش از 300 میلیارد ریال در مدت 15 ماه پیش‌بینی شده است، افزود: امیدواریم با پشتیبانی لازم در راستای تحقق شعار سال پیش از موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده و در این مدت فاز دوم نیز آغاز شود.

وی ادامه داد: از مجموع 30 معدن قیر طبیعی و گچ در شهرستان، درحال حاضر 22 واحد فعال بوده که زمینه اشتغال 600 نفر به‌طور مستقیم و غیر مستقیم در این معادن فراهم شده است.

این مقام مسئول گفت: 11 واحد فرآوری تولید پودر بیتومین از قیر طبیعی این معادن در شهرستان ایجاد شده و 132 نفر نیز در این بخش مشغول به‌کار هستند.

90 درصد ذخایر قیر طبیعی استان و بیش از 70 درصد ذخایر قیر طبیعی کل کشور در شهرستان گیلانغرب وجود دارد.

شناسه خبر 38934