شناسه خبر:38943
1400/1/21 01:02:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل پذیرش و مددکاری کمیته امداد گفت: ایلام در حوزه مددکاری از استان‌های برتر و برگزیده کشور است.

علی اکبری عصر چهارشنبه گذشته در نشست هم‌اندیشی و تبیین راهبردهای مددکاری سال 1400 که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تشریح برخی برنامه‌های جدید حوزه مددکاری، بیان کرد: برون‌سپاری برخی خدمات حمایتی و مددکاری ازجمله برنامه‌های ما در حوزه حمایت بوده که این روند از امسال آغاز می‌شود.

وی افزود: در فرآیند برون‌سپاری استفاده از گروه‌های مردمی خصوصاً مراکز نیکوکاری مدنظر ما خواهد بود که البته این واگذاری خدمت در سطح مشخص‌شده‌ای خواهد بود.

اکبری با عنوان اینکه ارتقای کیفیت سطح خدمت‌رسانی به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری مدنظر کمیته امداد است، تصریح کرد: در این زمینه افزایش تعداد مراکز مذکور ضمن بالا بردن کیفیت آن‌ها مورد نظر ما در این نهاد است.

وی امداد هوشمند را از دیگر برنامه‌های حوزه مددکاری برشمرد و گفت: امداد هوشمند هم با هدف ارائه خدمات بهینه‌تر به مددجویان و نیازمندان متناسب با شرایط امروزی در دستور کار امداد خواهد بود.

مدیرکل پذیرش و خدمات مددکاری کمیته امداد با بیان اینکه حرفه مددکاری در بیشتر دستگاه‌ها به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور معرفی شده است، ابراز کرد: در امداد تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته و ما این مهم را حتماً پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نظام مددکاری در کمیته امداد به‌خاطر سابقه طولانی، حجم زیاد خدمات و علمی بودن آن از بهترین نظام‌های مددکاری در کشورمان است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام نیز با اشاره به اینکه شناسایی نیازمندان در ایلام نظام‌مند می‌شود، گفت: نوع فقر درحال تغییر و پیشرفت است.

قنبر موسی نژاد ابراز کرد: در حوزه سلامت و خانواده این نهاد امسال طرح‌ها و راهبردهای جدیدی اجرایی خواهد شد که هوشمندسازی حوزه سلامت و خانواده و نیز اولویت‌بندی نیاز مددجویان و مخاطبین ازجمله این طرح‌ها خواهد بود.

وی برون‌سپاری خدمات مددکاری و حمایتی این نهاد را یکی از ضرورت‌ها و مطالبات برشمرد و گفت: در اجرای این طرح نیز مراکز نیکوکاری برای همکاری در اولویت خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه فقر در جامعه و این استان نسبت به گذشته تغییر و در مواردی پیشرفت کرده است، عنوان کرد: جوان شدن قشر مددجو و مراجعین به این نهاد و نیز زنانه شدن فقر با توجه به شرایط امروز جامعه ازجمله ویژگی‌های جدید فقر در استان است.

موسی‌نژاد ادامه داد: افزایش میزان فقر باعث شده که امکانات ما متناسب با میزان فقر نباشد، بنابراین برای کاهش فقر در این استان نیازمند همکاری بیشتر قشر خیر و نیکوکار در این زمینه هستیم.

شناسه خبر 38943