شناسه خبر:38994
1400/1/22 09:35:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به جوجه‌ریزی‌هایی صورت‌گرفته، پیش‌بینی می‌شود در ماه رمضان روزانه 150 تُن مرغ در استان توزیع شود.

اسماعیل پرویزی‌فر روز گذشته در جمع اصحاب رسانه از ثبات در بازار مرغ خبر داد و اظهار کرد: یکی از عوامل که سبب نابه‌سامانی در بازار مرغ شده بود، اعتراض مرغداران نسبت به قیمت فروش مرغ هر کیلو 14 هزار و 400 تومان بود که برای آن‌ها صرفه اقتصادی نداشت که با افزایش آن به 17 هزار و 100 تومان، تاحدودی از التهاب بازار کاسته شده است.

وی ادامه داد: تقریباً در روزهای بعد از عید به‌طور میانگین روزانه 115 تُن مرغ به بازار عرضه می‌شود، درصورتی که طی سالیان گذشته در روزهای بعد از عید توزیع 40 تا 50 تُن مرغ جوابگو بازار بود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت مطلوب جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان، گفت: از نیمه نخست فروردین‌ماه تاکنون بیش از یک ‌میلیون و 200 هزار جوجه‌ریزی انجام شده که درحال افزایش هم است و براساس برآوردها می‌توانیم روزانه بیش از 120 تُن مرغ به بازار عرضه کنیم.

وی درخصوص اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از توزیع مرغ خارج از چرخه آن، افزود: با هر ماشین مرغ یک ناظر فرستاده می‌شود و تا زمانی که مرغ به دست مصرف‌کننده برسد، نظارت کامل دارد.

پرویزی‌فر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را 24 هزار و 900 تومان اعلام کرد و گفت: قطعه‌قطعه کردن مرغ ممنوع است و مردم درصورت مشاهده می‌توانند مراتب را با شماره تماس 124 اطلاع‌رسانی کنند.

وی در رابطه با توزیع نهاده هم افزود: درحال حاضر به‌ازای هر مرغ چهار کیلو و 900 گرم نهاده برای 45 روز توزیع می‌شود و برای تأمین آن هم مشکلی نداریم، اما درخصوص دارو و گرانی آن حق با مرغداران است.

پرویزی‌فر در پایان از مردم خواست نگران بازار مرغ در ماه رمضان نباشند، چون با جوجه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود، توانایی میزان عرضه روزانه 150 تُن را خواهیم داشت.

 

شناسه خبر 38994