شناسه خبر:39001
1400/1/22 09:49:06
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان:

ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از مشارکت و همراهی دستگاه‌های برون‌سازمانی و همچنین پتانسیل شورای پشتیبانی و بهبود کیفیت در راستای پیگیری برنامه‌ها و ریشه‌کنی بی‌سوادی تأکید کرد.

رمضان یوسفی روز گذشته از کسب رتبه نخست کشوری در بهبود کیفیت و عملکرد حوزه سوادآموزی خبر داد و اظهار کرد: این موفقیت‌ها حاصل تلاش و پیگیری‌های کلیه مجموعه در سطح استان است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های حوزه سوادآموزی در سال 1400، بهبود و ارتقای کیفیت آموزش را ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و گفت: کیفیت آموزش، مهم‌ترین رکن در آموزش‌وپرورش است.

وی از همکاری صورت‌گرفته در راستای آموزش سوادآموزان تشکر کرد و با بیان اینکه در این ایام گسترش شیوع کرونا آموزش‌ها تعطیل نشده است، گفت: آموزش دوره‌های سوادآموزی در سه بخش به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیر حضوری تداوم داشته است.

معاون سوادآموزی استان ترغیب و تشویق جامعه هدف را مهم‌ترین اولویت سال 1400 عنوان کرد و با تأکید بر اینکه در همین راستا باید مردم را پای کار بیاوریم تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود، بیان کرد: هرکس باید به سهم خود تلاش کند تا این نقیصه رفع شده و بی‌سوادی از استان فرهنگی کردستان ریشه‌کن شود.

یوسفی با اشاره به وضعیت استان درخصوص بی‌سوادی و جایگاه کشوری کردستان در نرخ سواد گفت: در راستای پیشبرد برنامه‌های سوادآموزی باید از مشارکت دستگاه‌های برون‌سازمانی استفاده کرد.

وی نظارت بر اقدامات را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این حوزه بر شمرد و از مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش استان خواست بر کلاس‌های سوادآموزی، فعالیت مراکز یادگیری، راهنمایان سوادآموزی، هزینه‌کرد حوزه، مؤسسات، آموزش‌دهندگان، آزمون‌ها، تصحیح اوراق و دیگر فعالیت‌های این حوزه نظارت داشته باشند.

 

شناسه خبر 39001