شناسه خبر:39073
1400/1/22 23:06:54

سپهرغرب، گروه خبر: معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: تلاش هیئت صلح و سازش سقز رضایت اولیای دم یک فقره پرونده قتل را پس از 21 سال محقق کرد.

بهادر اسدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 1379 بر اثر نزاع دسته‌جمعی میان چند جوان سقزی، یک فقره قتل در این شهرستان اتفاق می‌افتد که پس از دستگیری قاتلین و طی مراحل دادرسی، نهایتاً رأی قصاص آن‌ها در دادگاه کیفری استان و در سال 1392 صادر می‌شود.

وی افزود: درنهایت با ارجاع دادستان، پرونده مذکور به شعبه ویژه شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز برای صلح و سازش ارجاع می‌شود که با تلاش‌های دلسوزانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، پرونده با اصلاح ذات‌البین مختومه می‌شود.

اسدی اضافه کرد: با کمک خداوند متعال، این نخستین پرونده قتل در سال جاری بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد و امیدواریم این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری شاهد مواردی مشابه باشیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان خاطرنشان کرد: ورود ریش‌سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه‌بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری از وظایف اصلی شورای حل اختلاف است و این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

 

شناسه خبر 39073