شناسه خبر:39137
1400/1/24 09:20:14

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: پروژه اتصال بلوار ساحلی به تقاطع سنجرخان یکی از تأثیرگذارترین طرح‌های عمران شهری در راستای کاهش و روان‌سازی ترافیک بوده که وجود معارض مهم‌ترین مانع سد راه پیشرفت این پروژه است.

حشمت‌الله صیدی اظهار کرد: پروژه احداث تقاطع غیر هم‌سطح سنجرخان به‌منظور حل مشکل ترافیک و توزیع بار ترافیکی به بخش‌های شرقی، جنوبی و جنوب شرقی در سال 97 به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: عملیات اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی واحداث تقاطع غیر هم‌سطح توحید هم یکی دیگر از طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام بود که در سال 99 زیر بار ترافیک رفت.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته و در راستای کاهش و روان‌سازی ترافیک و همچنین توزیع بار ترافیکی به محورهای بلوار دکتر حسینی، ترمینال سنندج، بهشت محمدی و محور سنندج- همدان عملیات احداث بلوار 36 متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیر هم‌سطح سنجرخان در دستور کار قرار گرفت.

صیدی گفت: اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیر هم‌سطح سنجرخان، رینگ جنوبی شهر سنندج را کامل می‌کند و ارتباط بین شهرک‌های بهاران، زاگرس، ساحلی و شهرک‌های اطراف را به سمت تقاطع سنجرخان و بلوار دکتر حسینی برقرار و تسهیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه احداث بلوار 36 متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیر هم‌سطح سنجرخان بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پروژه یکی از کلیدی‌ترین و تأثیرگذارترین طرح عمران شهری در راستای کاهش و روان‌سازی ترافیک است.

شهردار سنندج افزود: معارض یکی از مشکلات اصلی این پروژه است که امیدواریم با همکاری و تعامل لازم بتوانیم با مالکان در مسیر طرح به توافق لازم برسیم و نسبت به تکمیل این طرح تأثیرگذار اقدام کنیم.

وی درخصوص مشخصات این بلوار گفت: طول این بلوار یک‌هزار و 800 متر و عرض آن 36 متر بوده که شامل دو لاین سواره‌رو با عرض 10 و نیم متر، رفیوژ با عرض چهار متر و یک میدان به شکل بیضی به مساحت 9 هزار و 100 متر مربع است.

این مقام مسئول افزود: در راستای احداث این بلوار تاکنون عملیاتی نظیر 10 هزار متر مکعب خاک‌برداری، 6 هزار متر مکعب نخاله‌برداری، 23 هزار متر مکعب اجرای راکفیل و دو هزار متر مکعب پی‌کنی ابنیه فنی اجرا شده است.

شناسه خبر 39137