شناسه خبر:39258
1400/1/26 07:01:41

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان در جلسه ستاد انتخابات شهرستان همدان از بازنگری شعب گرفتن رأی این شهرستان با نگاه علمی و پیش‌بینی ملاحظات بهداشتی خبر داد.

محمدعلی محمدی با اشاره به برخی از شاخص‌های مدنظر در انتخاب شعب گرفتن رأی، گفت: در دسترس بودن برای مردم، پوشش مناسب خدمات ارتباطی و امنیت ازجمله این شاخص‌ها است.

فرماندار همدان افزود: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا برخورداری از فضای فیزیکی با متراژ مناسب، ورودی‌های متعدد، امکان تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله‌گذاری در بازنگری شعب گرفتن رأی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در برخی از شعب گرفتن رأی شهری در دوره‌های قبلی انتخابات کمتر از 130 رأی و در برخی حدود سه هزار رأی داشتیم که در این راستا با ملاحظه تراکم جمعیت، فاصله جغرافیایی و تعداد آرای مأخوذه، تغییراتی در محل شعب گرفتن رأی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی با تأکید بر آموزش کیفی مجریان انتخابات، تصریح کرد: عملکرد نمایندگان فرماندار در دوره‌های قبلی انتخابات مورد ارزیابی قرار گرفته و صرفاً از افراد توانمند در این راستا باید استفاده شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه یک‌هزار و 33 داوطلب برای شوراها در شهرستان همدان ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد 77 داوطلب زن، 417 داوطلب شورای شهر و 616 داوطلب شورای روستا هستند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان همدان در پایان یادآور شد: براساس دستورالعمل‌های قانونی ضمن تعامل با هیئت‌های نظارت، فرآیند انتخابات را طبق زمان‌بندی تعیین‌شده پیش می‌بریم و فصل‌الخطاب ما قانون است.

در این نشست تعدادی از کمیته‌های تخصصی ستاد انتخابات شهرستان گزارش عملکرد کمیته ذی‌ربط را ارائه کردند و هماهنگی لازم به‌عمل آمد.

شناسه خبر 39258