شناسه خبر:39356
1400/1/29 09:21:47
شهردار همدان در بازدید از پروژه‌های منطقه یک مطرح کرد:

اجرای 110 پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه یک

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان در بازدید از پروژه‌های منطقه یک مطرح کرد: اجرای 110 پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه یک با هدف ارتقای هرچه بیشتر کیفیت زندگی شهروندان را شاهد هستیم.

عباس صوفی، مسعود دهبانی‌صابر (مدیر منطقه یک)، وحید علی‌ضمیر (معاون امور زیربنایی) و امیر فتحیان‌نسب (معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان) از روند اجرای پروژه‌ها در سطح منطقه یک بازدید کردند.

شهردار همدان با اشاره به اجرای 110 پروژه عمرانی و خدماتی سال 1400 در شهرداری منطقه یک، عنوان کرد: طی سالیان اخیر شهرداری منطقه یک همدان با اجرای پروژه‌های پُرتعداد و اثربخش، توانسته است علاوه‌بر کسب رضایت شهروندانی که در این منطقه سکونت دارند، به سمت توسعه پایدار که یکی از نیازهای اساسی در شهر است، حرکت کند.

وی ادامه داد: در سال جاری یک‌هزار و 630 میلیارد ریال جهت اجرای 110 پروژه عمرانی و خدماتی در سطح منطقه یک درنظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معبرگشایی، توسعه و اجرای فضاهای سبز، احداث پارکینگ‌های طبقاتی، بهسازی معابر با استفاده از آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و پیاده‌روسازی و پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری این منطقه در سال جاری را احداث پارکینگ پشت هتل مرمر دانست که با توجه به مکان قرارگیری، می‌تواند راهگشای ترافیک آن منطقه باشد و با استفاده از بودجه 310 میلیارد ریالی که برای این پروژه درنظر گرفته شده است، امیدواریم پیشرفت خوبی از آن را در سال 1400 شاهد باشیم.

مسعود دهبانی‌صابر با اشاره به اینکه افزایش سریع جمعیت و به‌ویژه جمعیت شهری ممکن است نظام زیستی شهرها را به شیوه‌های گوناگون مختل کند، ابراز کرد: ازاین‌رو توسعه فضای سبز مناسب در شهرها می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در کاهش این تأثیرات باشد؛ شهرها در مقام کانون تمرکز، فعالیت و زندگی، برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند، چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی ندارند.

وی با بیان اینکه فضاهای سبز شهری به‌عنوان بخش زنده و حیاتی ساختار مورفولوژیک و عامل اصلی توازن اکولوژیک شهرها نقش بنیادین در پایداری زیست‌محیطی شهرها دارند، عنوان کرد: در سال جاری بیش از 500 میلیارد ریال جهت توسعه فضای سبز درنظر گرفته شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به اتمام پارک‌های هنرستان و پُل نیازمند، تملک و ادامه احداث پارک 48 هکتاری بلوار ارم و احداث سایت بالن‌سواری، ادامه احداث پارک ولایت، اتمام احداث مخزن دو هزار متر مکعبی بلوار ارم، ترمیم مسیر گنجنامه و غیره اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در دو سال اخیر بیش از 170 هزار متر مربع از پیاده‌رو‌های سطح منطقه استانداردسازی شدند که شهروندان نیز استقبال خوبی از این موضوع داشتند و فرهنگ پیاده‌روی نیز به‌صورت گسترده‌تری بین شهروندان درحال اشاعه است و طی سال جاری نیز 100 میلیارد به ادامه عملیات پیاده‌روسازی در سطح منطقه یک ازجمله کوی مدرس، بلوار مصیب مجیدی، محله کبابیان، کوی خاتم و غیره اختصاص یافته است.

مدیر منطقه یک با بیان اینکه در تابستان سال گذشته که فصلی مناسب جهت آسفالت‌ریزی است با استفاده از اکیپ‌های دستی و فینیشری بیش از 38 هزار تُن آسفالت‌ریزی در سطح منطقه صورت پذیرفت، گفت: همواره یکی از درخواست‌هایی که شهروندان از شهرداری دارند، آسفالت‌ریزی معابر است که در سال جاری نیز بیش از 210 میلیارد ریال جهت این امر اختصاص یافته است تا کمتر معبری را بتوان یافت که از این نظر دچار مشکلاتی باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان همچنین عنوان کرد: پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی سهمی 191 میلیارد ریالی از بودجه شهرداری منطقه یک را به خود اختصاص داده‌اند که از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به ادامه عملیات اجرایی سایت موزه میدان امام (ره) (که تا تابستان سال جاری به اتمام می‌رسد)، تکمیل و تجهیز سالن اصلی و پوشش تالار همایش‌های بین‌المللی و قرآنی، احداث چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری، احداث ساختمان چندمنظوره کوی مدرس و غیره اشاره کرد. همچنین با توجه به استقبالی که دوست‌داران ورزش از احداث زمین‌های ورزشی از قبیل فوتبال، بدمینتون، پینگ‌پونگ، شطرنج و بسکتبال در سال گذشته نشان دادند، این رویه نیز با احداث زمین‌های ورزشی جدید ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های عمرانی که در سال جاری در بودجه شهرداری منطقه یک جای دارند، می‌توان به احداث و مرمت نهری‌ها، دیوارکشی رودخانه‌ها، ادامه احداث ساختمان بلوار شهید فهمیده، اجرای طرح‌های زیباسازی در سطح منطقه و غیره اشاره کرد.

شناسه خبر 39356