شناسه خبر:39513
1400/1/31 10:51:42

سپهرغرب، گروه فرهنگی: گزارشی از آثار جدیدی که در وصف مجاهدان خط مقدم کرونا منتشر شده است را در ادامه بخوانید.

این روزها که همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور متاثر از بحران جدیدی به نام کرونا است،‌ برخی نویسنده‌ها و ناشران کشور تصمیم گرفته‌اند به جای خانه‌نشینی، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند و با پرداختن به موضوعات مرتبط با شرایط کرونایی، آثاری را همسو با این حال و هوا روانه بازار نشر کرده‌اند، البته بسیاری هم این روزها آثار مختلفی را در دست تهیه و انتشار دارند که طی روزها و ماه‌های آینده روانه بازار نشر خواهد شد. در میان آثار منتشرشده مرتبط با ویروس کرونا، کتاب‌های متنوعی به چشم می‌خورد؛ از کتاب در وصف مدافعان سلامت گرفته تا کتاب درباره فعالیت‌های جهادی اقشار مختلف.

در ادامه این گزارش به 5 اثر کرونایی مجموعه عناوین «مدافعان سلامت» که توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است، پرداخته‌ایم.

 جهاد در قرنطینه

کتاب «جهاد در قرنطینه» روایتی از فعالیت‌های کارگاه جهادی شهید ابراهیم‌زاده در جهاد مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود. در این اثر که پنجمین کتاب از مجموعه عناوین ناشر درباره «مدافعان سلامت» است معصومه بائی کار تحقیق و فروغ زال تدوین آن را بر عهده داشته‌اند. «جهاد در قرنطینه» که خاطرات جهادگران مشهدی در تهیه و دوخت ماسک و لباس‌های پزشکی و کادر درمان برای مقابله با کرونا را روایت می‌کند، به بازار نشر آمده است.

 این بار «نوبت شماست»

کتاب «نوبت شماست» خاطرات گروه‌های جهادی یزد در مبارزه با کروناست که چاپ و روانه بازار نشر شده است. در مقدمه کتاب «نوبت شماست» که سجاد اسماعیلی و سمانه سنایی، کار تحقیق و سجاد اسماعیلی، تدوین آن را بر عهده داشته‌اند، اینطور آمده است: «در این کتاب تلاش کردیم منتخبی از خاطرات فعالیت مجموعه‌های مختلف شهر یزد در مبارزه با کرونا را جمع‌آوری کنیم. این خاطرات از دل مصاحبه با 70 نفر به دست آمده و فقط گوشه‌ای از فعالیت‌های کادر درمان و گروه‌های جهادی و مردمی و شرکت‌های‌ دانش‌بنیان است اما می‌تواند نمای خوبی از آن را نشان دهد.

 قصه جهادگران خیاط

کتاب «به چند خیاط ماهر نیازمندیم»؛ خاطرات بانوان خیاط یزدی از ایام کروناست که روانه بازار نشر شده است.

این اثر نخستین جلد از مجموعه عناوین انتشارات «راه یار» در رده «مدافعان سلامت» بود که سمانه سنایی، تحقیق و ملیحه جهان‌آرا، زینب کشاورز و اسما مرتضایی‌راد نیز تدوین آن را برعهده داشتند.

خاطرات طلاب جهادی با «هفت‌خان شستن»

کتاب «هفت‌خان شستن»؛ خاطرات طلاب جهادی فعال در تغسیل و تدفین اموات کرونا است که روانه بازار نشر شده است. «هفت‌خان شستن»، سومین جلد از مجموعه عناوین انتشارات راه یار در رده «مدافعان سلامت» است که محمدحسین عظیمی و زهراسادات هاشمی، تحقیق و محمدجواد رحیمی نیز تدوین آن را برعهده داشتند.

 «نذر نفس» شیرازی‌ها برای ایران

کتاب «نذر نفس» که روایتی متفاوت از جهادگران شیرازی است به عنوان چهارمین جلد از مجموعه عناوین انتشارات راه یار در رده «مدافعان سلامت» منتشر شد.

در پشت جلد کتاب به تقدیر رهبر انقلاب از جهادگران شیرازی اشاره شده و آمده است: «توی ذهن‌مان، راضی کردن صاحب‌خانه‌ها کار آسانی نبود اما به قدری صاحبخانه‌ها روی خوش نشان دادند که باور نمی‌کردیم. خیلی زود، فعالیت‌مان گسترده شد؛ از مشهد و اصفهان و تهران هم تماس می‌گرفتند... کار را ادامه دادیم تا رسیدیم به شب نیمه شعبان. آن شب، احیای خانگی داشتیم، صبحش خوابم برد. نزدیک ظهر از خواب پریدم. تا گوشی‌ام را روشن کردم، سیل پیام‌ها به سمتم سرازیر شد.

 

شناسه خبر 39513