شناسه خبر:39609
1400/2/2 09:58:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام از نصب 50 کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در محور مواصلاتی ایلام- مهران خبر داد.

نورالله دلخواه روز چهارشنبه اظهار کرد: راه‌های مواصلاتی این استان به‌خصوص مسیر ارتباطی ایلام به مهران به‌دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه‌های پُرترافیک محسوب می‌شود که این امر اهمیت راه‌های درون‌استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای پدید آورده است.

وی با بیان اینکه نگهداری از راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی بسیار پُرهزینه بوده و با وضعیت اقتصادی کنونی کشور و اعتبارات استانی نگهداری از راه‌ها بسیار سخت‌تر شده است، افزود: با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای طی سال گذشته تاکنون بیش از 50 کیلومتر حفاظ بتنی در راه‌های مواصلاتی استان منتهی به مرز مهران نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: بیش از یک‌هزار و 500 عدد انواع علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر ایلام- مهران روی بدنه نیوجرسی‌ها و حاشیه راه نصب شده است.

دلخواه تأکید کرد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و دوربین‌های نظارتی و همچنین خط‌کشی دوره‌ای و مستمر از دیگر اقدامات انجام‌شده این اداره کل در مسیر ارتباطی ایلام- مهران بوده است.

وی بیان کرد: به‌منظور کاهش سوخت و استهلاک خودروها و رفاه حال مردم دوربرگردان‌های هم‌سطح در مقاطع رضاآباد، امیرآباد و صالح‌آباد از توابع شهرستان مرزی مهران به طول پنج کیلومتر بهسازی و احداث شد.

دلخواه با اشاره به محور مهران- دهلران نیز گفت: به‌منظور کاهش گره‌های ترافیکی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز بهسازی وتعریض ورودی مهران تا شهرک اسلامیه به طول 10 کیلومتر شامل عملیات خاکی، تعریض پُل‌ها، اجرای بیس آسفالت و افزایش عرض جاده از هفت متر به 20 متر و نیز جداسازی، بخشی از مسیر به طول پنج کیلومتر با نیوجرسی بتونی اجرا شد و به بهره‌برداری رسیده است.

وی در رابطه با محدوده چالاب واقع در محور مهران- دهلران به حادثه‌خیز بودن آن اشاره کرد و افزود: اقداماتی در راستای کاهش حوادث این محدوده انجام گرفته که می‌توان به عملیات بهسازی وتعریض مسیر و احداث باند رفت با محوریت جداسازی از جاده موجود به طول کلی هفت کیلومتر اشاره کرد که پروژه با پیشرفت فیزیکی 65 درصد شامل عملیات خاکی، بهسازی، تعریض و احداث پُل‌ها هم‌اکنون درحال تکمیل شدن است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام اضافه کرد: با اجرای این پروژه حوادث جاده‌ای در مقطع مذکور به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

شناسه خبر 39609