شناسه خبر:39659
1400/2/4 09:46:04

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: با توجه به بضاعت بعضی خانواده‌‌ها و عدم دسترسی آن‌ها به تبلت دانش‌آموزی، 14 هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم اهدا می‌شود.

محمد نوذری صبح روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان ایلام از انعقاد تفاهم‌نامه خرید 14 هزار دستگاه تبلت دانش‌آموزی خبر داد و گفت: درحالی که در تمام استان‌ها در قالب طرح هدایت 50 درصد از هزینه تهیه تبلت دانش‌آموزان نیازمند توسط وزارت آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود، اما با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در ایلام این میزان به 70 درصد افزایش یافت و مابقی هم در استان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به تغییرات ناشی از حادث شدن بیماری کرونا در سبک زندگی مردم و به فراخور آن در شیوه‌های آموزشی، افزود: داشتن تبلت آموزشی یکی از اولویت‌ها و نیازهای اساسی دانش‌آموزان در دنیای امروز است که با توجه به بضاعت بعضی خانواده‌‌ها و عدم دسترسی به تبلت دانش‌آموزی، تهیه این تعداد تبلت یک کار مهم و ضروری بود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر فراهم کردن امکانات برای تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل در استان، تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر ارائه تحصیل رایگان به شهروندان تأکید شده و امروزه با وجود امکانات و نوین ارتباطی، پذیرفتنی نیست که کسی از تحصیل باز بماند.

نوذری با بیان اینکه بیش از 20 پروژه قابل افتتاح و پنج پروژه آماده کلنگ‌زنی در استان وجود دارند، گفت: باید نوسازی مدارس استان تمام تلاش خود را به‌کار گیرد تا اماکن آموزشی در دست ساخت که در تمام شهرستان‌های استان از پیشرفت قابل توجهی برخوردارند، تا پایان دولت تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد هنرستان هنرهای زیبا در ایلام با همکاری آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و سایر دستگاه‌های مرتبط یکی از ضروریات و از زیرساخت‌های مهم شکل‌گیری هنرهای سنتی و مدرن است، تأکید کرد: آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف هنری می‌تواند در آینده منجر به تربیت هنرمندانی میان‌رشته‌ای و خلق آثاری فاخر در حوزه‌های مختلف هنر شود.

استاندار ایلام در پایان با بیان اینکه شورای آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین ارکان تصمیم‌گیری است، گفت: جلسات شورا باید با نگاه کارشناسی باشد و متناسب با دستورالعمل‌های کرونایی اقدامات مؤثر جهت برگزاری یا عدم برگزاری کلاس‌ها انجام گیرد.

شناسه خبر 39659