شناسه خبر:39695
1400/2/5 09:20:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به پیشرفت 76 درصدی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ملکشاهی ‌در مسیر ایلام- بدره- دره‌شهر، گفت: این پروژه در مراحل پایانی کار قرار دارد و تا پایان سال جاری تکمیل شده و زیر بار ترافیک می‌رود.

عبدالله بهادری روز شنبه اظهار کرد: طول این پروژه چهارونیم کیلومتر است که تاکنون پُل روگذر آن با دو دهانه 19 متری تکمیل شده و هم‌اکنون پیمانکار مشغول عملیات نهایی خاک‌برداری و خاک‌ریزی رمپ‌های طرفین است.

وی افزود: بیش از 135 هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی برای اجرای این پروژه تاکنون انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه را 170 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: تقاطع غیر هم‌سطح ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره‌شهر که مسیر ارتباطی بخش سیروان نیز محسوب می‌شود، یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است ‌که تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهادری همچنین از احداث واریانت میشخاص در این‌ مسیر به طول سه کیلومتر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه چندین پیچ پُرحادثه و خطرناک مسیر حذف و تردد ایمن در این مسیر برقرار می‌شود.

وی اضافه کرد: عملیات آسفالت دو کیلومتر از واریانت میشخاص در محور مذکور تکمیل شده و احداث دوونیم کیلومتر دیگر این واریانت نیز در دست مناقصه است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تأکید کرد: در منطقه چشمه شیرین هفت کیلومتر از مسیر جدید با 75 درصد پیشرفت درحال احداث بوده و 9 کیلومتر ورودی شهر دره‌شهر به‌صورت چهارخطه با 25 درصد و 12 کیلومتر خروجی شهر دره‌شهر به سمت پلدختر نیز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.

شناسه خبر 39695