شناسه خبر:39703
1400/2/5 09:40:21
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه:

6 سایت بازیافت پسماند خانگی در کرمانشاه ایجاد می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه گفت: برای جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای خانگی مناطق شهری و روستایی ایجاد 6 سایت در سطح این استان تعریف شده است.

فریدون یاوری روز شنبه افزود: به‌طور کلی پسماندهای صنعتی، خانگی، پساب و یا فاضلاب صنعتی و خانگی، ورود بی‌رویه سموم کشاورزی که در استان زیاد داریم، علاوه‌بر تخریب منابع طبیعی و آلودگی هوا، باعث آلودگی خاک و تخریب زمین نیز می‌شود.

وی اظهار کرد: از سال‌های گذشته کارگروه پسماندها در استان تشکیل شده و احداث 6 سایت بازیافت پسماندهای شهری و روستایی در 6 منطقه استان تدوین شده و کار اجرایی در دست انجام است.

یاوری با بیان اینکه اکنون یک سایت بازیافت در شهر کرمانشاه درحال فعالیت است، اضافه کرد: سایت بازیافت قصر شیرین و اسلام‌آباد غرب نیز با اختصاص یک میلیارد تومان درحال اجرا است.

وی یادآور شد: برای گیلانغرب، شرق استان و منطقه اورمانات هم سایت‌های بازیافت تعریف شده که برای اجرایی شدن، ابتدا باید تأمین اعتبار شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: تمام پسماندهای بیمارستانی و درمانی در سطح استان بی‌خطرسازی شده و توسط شرکت‌های خصوصی سوزانده و سپس دفن می‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه احداث تصفیه‌خانه کنگاور و فاز دوم پاوه سال گذشته به اتمام رسید، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای هرسین، جوانرود و روانسر درحال اجرا است که با اتمام آن‌ها همه مرکز شهرستان‌ها دارای تصفیه‌خانه خواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه 35 درصد پساب فاضلاب کلان‌شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود، اضافه کرد: 65 درصد فاضلاب شهر کرمانشاه در رودخانه قره‌سو رهاسازی می‌شود.

یاوری با بیان اینکه تصفیه پساب فاضلاب شهر کرمانشاه نیاز به اعتبارات کلان دارد، اظهار کرد: پیگیر دریافت اعتبار برای احداث تصفیه‌خانه پساب فاضلاب رودخانه قره‌سوه هستیم.

شناسه خبر 39703