شناسه خبر:39887
1400/2/8 09:52:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت 30 درصدی پروژه احداث تقاطع غیر هم‌سطح سه‌راهی آذر شهرستان مرزی مهران خبر داد و گفت: معارضان مانع پیشرفت در روند اجرای این پروژه هستند.

عبدالله بهادری روز سه‌شنبه اظهار کرد: این پروژه با هدف رفع نقاط پُرحادثه و هدایت ترافیک پایانه مرزی و پایانه برکت از سمت کنارگذر جنوب شرقی شهر مهران و جاده دسترسی میدان نفتی آذر در ایام اربعین اجرایی شده است.

وی افزود: طول این تقاطع با دو دهانه پُل 19 متری و رمپ‌های طرفین یک و نیم کیلومتر است که برای احداث آن حدود 140 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام وجود زمین‌های کشاورزی و مراحل پرداخت مطالبات مربوطه و رفع معارضین محلی را از دلایل عمده کُند بودن اجرای پروژه عنوان کرد و یادآور شد: با رفع این موانع و تأمین اعتبار، روند اجرای این پروژه در سال جاری تسریع می‌شود.

بهادری از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح کنارگذر شرقی مهران به سمت دهلران (تقاطع امام‌زاده سیدحسن (ع) ) خبر داد و اضافه کرد: با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی این پروژه نیز شروع می‌شود.

وی با اشاره به ادامه عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره‌شهر، گفت: طول این پروژه چهارونیم کیلومتر است که تاکنون پُل روگذر آن با دو دهانه 19 متری تکمیل شده و هم‌اکنون پیمانکار مشغول عملیات نهایی خاک‌برداری و خاک‌ریزی رمپ‌های طرفین است.

این مقام مسئول پیشرفت فیزیکی این پروژه را 75 درصد عنوان کرد و افزود: بیش از 150 هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی برای اجرای این پروژه تاکنون انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه را 170 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: تقاطع غیر هم‌سطح ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره‌شهر که مسیر ارتباطی بخش سیروان نیز محسوب می‌شود، یکی از نقاط پُرحادثه استان است ‌که تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره‌‎برداری خواهد رسید.

بهادری تأکید کرد: در سال جاری نیز تلاش برای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگی آغاز شده که تلاش می‌شود با همت مضاعف و حمایت‌های مدیران استانی و کشوری، اتمام و آغاز به‌کار این طرح‌ها با جدیت بیشتری عملیاتی شود.

وی ادامه داد: تکمیل مسیر چهارخطه ایلام- مهران، آغاز به‌کار پروژه پُل زال- مورموری- مرز چیلات، تکمیل تونل دوم راه کربلا، آغاز پروژه راه‌آهن ایلام و شروع به‌کار تونل دوم آزادی در مسیر ایلام- سرابله از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل در سال جاری است.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 145 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

شناسه خبر 39887