شناسه خبر:40166
1400/2/15 09:52:22

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر شورای هماهنگی دفاع مقدس پلدختر گفت: یادمان شهدای گمنام این شهرستان در سایه وعده‌های مسئولان به پاتوق معتادان، خلاف‌کاران، دزدان و غیره تبدیل شده است.

علی‌محمد گنجی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان پلدختر اظهار کرد: یادمان شهدای گمنام پلدختر از سال 90 با وجود وعده‌های مسئولان تکمیل نشده و به‌واسطه این بی‌توجهی‌ها، این شهدا در پلدختر مظلوم واقع شدند.

وی افزود: ساخت یادمان شهدای گمنام پلدختر با متولی‌گری اداره میراث فرهنگی ردیف بودجه گرفت، اما چون این اعتبارات قطره‌چکانی بود، پیشرفت آن کُند شد و نیمه‌کاره ماند و این امر موجب اعتراض مردم و خانواده‌های شهدا شد.

دبیر شورای هماهنگی دفاع مقدس پلدختر گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده هرسال با بازدید معاونان سابق استانداری لرستان، وعده‌هایی مبنی بر تکمیل این یادمان در هفته دولت داده می‌شد، اما با گذشت چندین هفته دولت، دفاع مقدس و دهه فجر، این پروژه هم‌چنان نیمه‌تمام مانده است.

وی افزود: سال گذشته تکمیل یادمان شهدای گمنام پلدختر توسط سپاه سیدشهدا (ع) استان تهران با اختصاص بودجه‌ای به مبلغ 250 میلیون تومان مشروط بر عمل به تعهدات دستگاه‌های اجرایی شهرستان آغاز شد.

گنجی یادآور شد: به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح مورد نیاز، بودجه کفاف نداد؛ فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران نیز جابه‌جا شد و پیمانکار پروژه با توجیه اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به تعهدات خود عمل نکردند، تجهیزات و کارگاه را جمع کرد.

وی افزود: اکنون نیز بخشی از امکانات و مصالح ساختمانی پای کار در پروژه یادمان شهدای گمنام پلدختر به سرقت رفته است.

مسئول شورای هماهنگی دفاع مقدس پلدختر از عدم حضور فرماندار به‎‌عنوان رئیس جلسه این شورا انتقاد کرد و گفت: فرماندار باید در این جلسه حضور می‌یافت تا بتواند با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و یا اداره دیگری، اعتباری جذب کند و این یادمان تکمیل شود.

شناسه خبر 40166