شناسه خبر:40373
1400/2/19 09:57:32
مدیر امور آب و فاضلاب پاوه خبر داد:

بحران کم‌آبی در پاوه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب پاوه گفت: وضعیت منابع تأمین آب هم در شهر و هم در روستاهای آن به حد یک‌سوم آب‌دهی خود رسیده است.

سالم مرادی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بحران کم‌آبی، اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 270 میلی‌متر کاهش بارندگی داشتیم.

وی ادامه داد: پاوه منطقه‌ای کوهستانی است که معمولاً طی سال‌های گذشته بارش‌ها بیشتر به‌صورت برف بوده که به‌تدریج به داخل زمین نفوذ کرده و روی تأمین منابع آب تأثیر بسزایی می‌گذاشت، اما حالا با توجه به گرمایش زمین و تغییری که روی بارش گذاشته، در زمان کوتاهی بارش زیادی داریم که سرازیر شده و از دسترس خارج می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب پاوه گفت: با وجود این عوامل وضعیت منابع تأمین آب هم در شهر و هم در روستاهای آن به حد یک‌سوم آب‌دهی خود رسیده است.

وی در توضیح برنامه و تدابیر اندیشیده‌شده در مقابل این بحران کم‌آبی تصریح کرد: وضعیت شهرها و روستاها را به چهار گروه تقسیم کرده‌ایم؛ یک‌ دسته را در قالب گروهی قرار داده‌ایم که تنش آبی کمی دارند و می‌توان با مدیریت معمولی مدیریت کرد.

مرادی اضافه کرد: تعدادی شهر و روستا را در گروهی قرار داده‌ایم که با نوبت‌بندی فشرده می‌توان وضعیت آن‌ها را مدیریت کرد و شهرها و روستاهایی که حتماً باید با تانکر آب‌رسانی شوند را در گروم سوم تعریف کرده‌ایم که در این خصوص تانکرهایی هم شناسایی شده‌اند.

وی در توضیح گروه چهارم گفت: این گروه شامل شهرها و روستاهایی است که حتماً لازم است که یک‌سری فعالیت‌ها برای آن‌ها انجام شود؛ یعنی منبع تأمینی برایشان تعریف کنیم تا آب‌رسانی صورت گیرد.

مرادی نقش مردم در بحران کم‌آبی را اساسی دانست و از آنان خواست به‌دلیل شرایط متفاوت تأمین آب نسبت به سال گذشته، مصرف خود را مدیریت کنند و نسبت به مصرف آب احساس مسئولیت داشته باشند.

 

شناسه خبر 40373