شناسه خبر:40426
1400/2/20 09:40:01

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند مسلحانه سرقت و دستگیری یکی از سارقان در کرمانشاه با اقتدار پلیس آگاهی خبر داد.

سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار کرد: پس از اعلام شکایت چند تن از شهروندان به‌خصوص بانوان که در یک تاکسی مورد سرقت و زورگیری مسلحانه قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات ابتدایی پلیس مشخص شد تاکسی مورد نظر سرقتی بوده است، افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم تحقیقات گسترده و همه‌جانبه خود را آغاز کردند و موفق شدند با اقدامات اطلاعاتی اعضای باند و خودروی استفاده‌شده در سرقت‌ها را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: پس از مشاهده تاکسی سرقتی مأموران به تعقیب آن‌ها پرداخته و دو فرد سارق نیز با بی‌توجهی به اخطارهای مکرر پلیس، شروع به تیراندازی به سمت آن‌ها کردند.

وی افزود: به دنبال این اقدام و پس از توقیف تاکسی، سارقان از فرصت پیش‌آمده استفاده و با ربودن یک دستگاه خودرو تیبا، مجدداً اقدام به فرار کردند؛ اما درنهایت و با شجاعت و اقتدار پلیس، این خودرو نیز توقیف و سردسته باند دستگیر شد.

جاویدان با اشاره به متواری شدن دیگر سارق مسلح، خاطرنشان کرد: فرد دستگیرشده تاکنون به ارتکاب 15 فقره سرقت با تهدید سلاح گرم از شهروندان و به‌خصوص بانوان در کرمانشاه اعتراف کرده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه‌بر توقیف دو دستگاه خودرو تاکسی و تیبای ربوده‌شده، در بازرسی‌های انجام‌شده از مخفیگاه سارقان مسلح مقداری از وسایل سرقتی مربوط به شاکیان، دو قبضه سلاح، تعدادی فشنگ و دو دستگاه خودرو مسروقه نیز کشف شد.

وی در پایان با بیان اینکه افرادی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند برای شکایت می‌توانند به پلیس آگاهی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: پلیس با اقتدار با چنین افرادی که امنیت روانی جامعه را با اخلال روبه‌رو می‌کنند، برخورد و قطعاً دستگاه قضائی نیز احکام لازم را در این خصوص صادر می‌کند.

 

شناسه خبر 40426