شناسه خبر:40492
1400/2/21 09:50:46

سپهرغرب، گروه خبر: سرمایه‌گذار قروه‌ای که با راه‌اندازی یک واحد مرغ تخم‌گذار برای 73 نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده بود، گفت: این واحد از 10 سال پیش به‌دلیل عدم پرداخت سرمایه در گردش تعطیل شده است.

جواد رشیدامیری اظهار کرد: سال 76 با حدود 100 میلیون تومان یک واحد مرغ‌داری در فضای سه هکتاری در قروه راه‌اندازی کردم و سال 82 با تزریق 150 میلیون تومان اعتبار مالی جدید، این واحد تولیدی را توسعه دادم.

وی با اشاره به آنکه این واحد تولیدی برای 13 نفر اشتغال فراهم کرده بود، افزود: این واحد مرغ‌داری با تولید روزانه 36 هزار عدد تخم مرغ به‌عنوان قطب تولید تخم مرغ در قروه محسوب می‌شد و این میزان تولید علاوه‌بر بازار مصرف استان‌های مختلف کشور، به قطر، بحرین و اقلیم کردستان عراق نیز صادر می‌شد.

وی با اشاره به آنکه حدود 10 سال است این واحد تولیدی تعطیل شده است، تصریح کرد: به‌دلیل عدم حمایت برخی بانک‌ها، افزایش واردات تخم‌مرغ، نبود سرمایه کافی و ده‌ها مشکل دیگر این واحد تولیدی با اشتغال 13 نفر مستقیم و 60 نفر غیر مستقیم تعطیل شده است.

رشیدامیری اذعان کرد: چند سال پیش در رایزنی با یک سرمایه‌گذار آلمانی قرار شد تجهیزات صنعتی واحد تولیدی مرغ‌داری از شهر هانوفر به قروه ارسال شود، اما به‌دلیل نبود منابع مالی و عدم حمایت، این شرکت از سرمایه‌گذاری در بخش تولید مرغ تخم‌گذار انصراف داد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط پیش‌آمده و اعلام ورشکستگی در این واحد تولیدی، گفت: درصورت تأمین 15 میلیارد تومان سرمایه در گردش، می‌توان در این فضای سه هکتاری با دو سالن یک‌‎هزار و 500 متر مربعی اقدام به جوجه‌ریزی و تولید تخم‌ مرغ کرد؛ همچنین با تزریق اعتبار پنج میلیارد تومان می‌توان در این واحد تولیدی راکد 45 هزار قطعه مرغ گوشتی پرورش داد که نتیجه تولید 120 تُن گوشت سفید در یک دوره 45 روزه خواهد بود.

به گفته این تولیدکننده مرغ، با رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکننده می‌توان چنین واحدهای تولیدی را به چرخه پیشرفت و اقتصادی کشور بازگرداند.

شناسه خبر 40492