شناسه خبر:40792
1400/2/28 11:25:32

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: احداث اماکن فرهنگی و هنری علاوه‌بر توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترغیب جوانان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی نیز تأثیرگذار است.

حشمت‌اله صیدی اظهار کرد: احداث اماکن فرهنگی و هنری علاوه‌بر توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترغیب جوانان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: شهرداری سنندج در راستای احداث اماکن فرهنگی عملیات احداث مجتمع فرهنگی و هنری در خیابان شهدا جنب پارک شهدای این شهر را در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری آغاز کرد.

این مقام مسئول گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 539 متر مربع در دو طبقه با زیربنای کلی یک‌هزار و 400 متر مربع شامل سالن آمفی‌تئاتر، پلاتو تخصصی تئاتر، نگارخانه و کلاس‌های آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: طبقه همکف شامل 750 متر مربع زیربنا با احتساب رمپ و پارت‌های الحاقی بوده و سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت 214 صندلی، بخش اداری، اتاق گریم آقایان و بانوان، لابی، بوفه، اتاق فرمان، سرویس بهداشتی و قسمت دسترسی به زیرزمین است.

صیدی اضافه کرد: طبقه زیرزمین نیز با زیربنای 650 متر مربع، شامل نمایشگاه کتاب، عکاسی، نقاشی و غیره بوده و سالن همایش با تعداد 52 صندلی، اتاق گریم و موتورخانه است.

وی با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی هنری خیابان شهدا هم‌اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم در فصل عمرانی سال‌ جاری بتوانیم این مرکز فرهنگی را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

 

شناسه خبر 40792