شناسه خبر:40919
1400/2/30 01:55:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افتتاح موزه خصوصی سنگ و سنگواره و مخزن اشیای تاریخی در ایلام به مناسبت فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی با حضور مسئولان استان خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی، با حضور مسئولان استان موزه خصوصی سنگ و سنگواره و همچنین مخزن اشیای فرهنگی تاریخی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه خصوصی سنگ و سنگواره در ایلام در یکی از فضاهای ساختمان اداره‌کل فنی‌‌و‌حرفه‌ای استان با مساحتی بیش از 100 مترمربع برای نمایش آثار احداث شده ساماندهی، بهسازی، ایمن‌سازی و تجهیز شده است، تصریح کرد: هدف از ایجاد و تجهیز نخستین موزه خصوصی سنگ و سنگواره در استان، ارتقای علاقه‌مندی جامعه به دانش زمین‌شناسی و آشنایی عموم بازدیدکنندگان با زیبایی‌های منحصر به‌فرد سنگ‌ها، فسیل‌ها و کانی‌های استان و همچنین تعامل بین مدرسه، دانشگاه و ارتقا سطح آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان است.

این مسئول گفت: در این مجموعه خصوصی با 6 سال تحقیق و بررسی، بیش از چهار هزار قطعه سنگ و همچنین کانی‌های مختلف به‌دست آمده و این موزه می‌تواند یکی از اولین و کامل‌ترین موزه‌های سنگ موجود در استان باشد.

شنبه‌زاده تصریح کرد: تعداد مجموعه آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده 903 قطعه است.

شناسه خبر 40919