شناسه خبر:40921
1400/2/30 01:57:53

سپهرغرب، گروه خبر: 41 روستای کردستان در آیینی به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور طهمورث الیاسی عضو هیئت مدیره پست‌ بانک‌ ایران به شبکه بانکی کشور متصل شد.

استاندار کردستان روز چهارشنبه در آیین اتصال این 41 مرکز روستایی به شبکه بانکی کشور اظهار کرد: علیرغم ادعای بعضی اشخاص که دولت را به کم‌کاری متهم می‌کنند در این دولت خدمات بسیار مهمی به روستاییان ارائه شده است.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه 75 درصد روستاهای استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، افزود: تلاش ما این است که تا پایان دولت دوازدهم پوشش اینترنتی روستاها به 90 درصد برسد.

وی اضافه کرد: پست بانک در استان عملکرد بسیار خوبی در زمینه خدمت‌رسانی به مناطق روستایی داشته است و امیدواریم امسال نیز با توسعه زیرساخت‌ها بتوانیم در این مناطق خدمات بیشتری به روستاییان ارائه دهیم.

استاندار کردستان یادآور شد: در حوزه ارتباطات هرچه خدمات را گسترش دهیم هزینه‌های مردم کمتر شده و خدمات بیشتری از سوی دولت ارائه خواهد شد.

مرادنیا با بیان اینکه خدمات دولت به روستاها تنها به خدمات ارتباطاتی محدود نشده است، افزود: در این دولت پوشش گازرسانی به روستاها به 96 درصد رسیده و یک هزار کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی روستاهای کردستان از گاز طبیعی از 92 درصد به 98 درصد رسید، گفت: کار کردن در کردستان با توجه به توپوگرافی استان بسیار هزینه‌بردار است و رسیدن به این ارقام نشان می‌دهد که جدیت دولت در رسیدن کردستان به توسعه تا چه حدی بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان هم در این آیین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و 100 روستای استان دارای شبکه اینترنت است و 20 روستای دیگر نیز هفته آینده به این شبکه متصل می‌شوند.

فردین سعیدی ادامه داد: برای راه‌اندازی هر کدام از این 41 باجه بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات توسط پست بانک پرداخت شده تا روستاهای سطح استان از خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 40921