شناسه خبر:40922
1400/2/30 01:58:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل مؤسسه باور و مشاور مردمی بیمه سلامت استان ایلام از انجام معاینه پزشکی رایگان کودکان کار در ایلام خبر داد.

وحید ملکشاهی‌نژاد ایرنا اظهار کرد: معاینه و درمان کودکان کار این استان در قالب پویش روزگار مهربانی از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است و به‌صورت دوره‌ای ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: در این طرح علاوه بر دارو و درمان رایگان، کودکان کار از نظر گفتار‌درمانی، سلامت روانی و مشاوره مددکاری برای آموزش مهارت‌های زندگی با کمک این مؤسسه معاینه پزشکی می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه باور و مشاور مردمی بیمه سلامت استان ایلام اضافه کرد: با کمک امور اجتماعی استانداری و معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام و مؤسسه باور در قالب کارگاه‌های آموزشی و برگزاری مسابقات ورزشی، بسته‌های بهداشتی نیز برای آنان تهیه می‌شود.

ملکشاهی‌نژاد ادامه داد: در مرحله اول حدود 65 نفر از کودکان کار یا خانواده آن‌ها مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند و افرادی که نیاز به درمان دارند برای ادامه روند سلامت به مراکز درمانی معرفی می‌شوند و همه هزینه درمان آن‌ها ب‌صورت رایگان است.

وی گفت: در هفته گذشته حدود 80 نفر از کودکان کار و خانواده آنان از معاینات رایگان اولیه پزشکی برخوردار و تعدادی از آن‌ها به متخصص قلب، آزمایشگاه، ارتوپدی و چشم‌پزشکی معرفی شدند و داروهای مورد نیاز به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

مدیرعامل مؤسسه باور و مشاور مردمی بیمه سلامت استان ایلام افزود: پیگیری روند معاینه و درمان این کودکان به‌صورت هر ماه ادامه خواهد داشت اما با توجه به مشکلات کودکان کار برای ارجاع به متخصص نیاز به کمک خیرین برای ادامه روند درمان وجود دارد.

ملکشاهی‌نژاد یادآور شد: در این مرحله تعدادی از کودکان کار به پزشکان متخصص شامل ارتوپد یک نفر، پوست سه نفر، دندان‌پزشکی هشت نفر، قلب چهار نفر، اطفال سه نفر معرفی و 6 نفر نیز برای انجام آزمایش و چهار نفر به چشم پزشکی معرفی شدند و هزینه درمان آن‌ها با کمک خیرین تامین می‌شود.

وی، اهدای بسته بهداشتی، در این شرایط کرونا را از دیگر اقدامات این مؤسسه برشمرد و گفت: در این پویش با توجه به مسائل کرونا بسته‌های بهداشتی شامل شامپو، صابو، خمیر دندان، مایع ظرفشویی و پودر شست و شو به 50 خانوار تعلق گرفت که اهدای این بسته‌های بهداشتی به سایر کودکان ادامه دارد.

این مسئول یادآور شد: برگزاری کارگاه سلامت روان، مهارت‌های زندگی و مشاوره و مددکاری در گروه‌های سه نفره در حوزه‌های مختلف بین کودکان کار انجام گرفت و مورد استقبال آن‌ها و خانواده‌هایشان قرار گرفت و مشاوره و مددکاری افراد نیز به‌صورت خصوصی انجام شد.

ملکشاهی‌نژاد برگزاری مسابقات ورزشی و نقاشی بین 57 نفر از کودکان کار و اهدای جایزه به حدود 24 نفر از آنان را از دیگر اقدامات این مؤسسه ذکر کرد و گفت: ما به دنبال راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین این کودکان هستیم.

شناسه خبر 40922