شناسه خبر:41072
1400/3/3 11:49:07

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: طی بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان در چهار روز گذشته، 840 کیلوگرم مواد غذایی کنسروی و فله‌ای تاریخ گذشته و فاقد مجوز در این شهرستان کشف و ضبط شد.

جهانبخش یوسفی اظهار کرد: این مقدار مواد غذایی در بازدیدهای مستمر از واحدهای صنفی عرضه‌کننده در سنندج کشف و ضبط و پس از طی مراحل قانونی معدوم‌سازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در چهار روز گذشته 171 مرکز عرضه غذای آماده مورد بازدید قرار گرفت و به واحدهای متخلف توصیه و هشدارهای بهداشتی اعلام شد.

رئیس مرکز بهداشت سنندج افزود: در چهار روز گذشته 9 اکیپ گشت مشترک ستادی از پنج اداره و 55 واحد صنفی و همچنین در سطح بازدیدهای کارشناسان محیطی از 493 واحد صنفی در سطح شهرستان سنندج بازدید شد.

یوسفی یادآور شد: 29 واحد صنفی مختلف که به هر علت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کرده‌اند، اخطاریه 24 ساعته بهداشتی دریافت کردند تا در مهلت مقرر نسبت به رفع نقایص موجود اقدام کنند.

وی به نمونه‌برداری هشت مورد نان خبازی‌های سطح شهر سنندج در چهار چوب سلامت نان از نظر تعیین میزان نمک مجاز در نان و همچنین عدم استفاده از جوش شیرین اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت سنندج گریزی به موضوع نظارت بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج زد و افزود: نمونه‌برداری 223 مورد کلرسنجی در نقاط مختلف شهر و روستاهای تابعه از اقدامات کارشناسان بهداشت محیط این مرکز طی سه روز گذشته بوده است.

یوسفی به نزدیکی به امتحانات نهایی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبات صورت گرفته در زمینه برگزاری آزمون‌های نهایی مدارس در مقاطع تحصیلی پایانی مدارس راهنمایی و دبیرستان، کارشناسان بهداشت محیط به صورت حضوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مدارس کنترل می‌کنند.

وی در زمینه نظارت بر اقدامات غسل و تدفین فوتی‌های کرونایی هم اظهار کرد: تمام اقدامات یاد شده در چهارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در آرامستان بهشت محمدی انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت سنندج به فعالیت مستمر مراکز نمونه‌گیری کرونا اشاره و اظهار کرد: در چهار روز اخیر 415 تست از شهروندان به مراکز 16 ساعته انجام گرفته است.

شهرستان سنندج بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 41072