شناسه خبر:41341
1400/3/9 09:32:20
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبرداد:

اصلاح و تعدیل 3188 پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز در استان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از اصلاح و تعدیل 3188 پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز در استان همدان خبر داد.

منصور ستوده در این‌باره گفت: از ابتدای اجرای طرح احیای و تعادل بخشی تاکنون 3188 پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز در استان همدان اصلاح و تعدیل‌شده و این روند با سرعت در حال اجراست.

وی افزود: با اصلاح و تعدیل 3188 پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز بمیزان بیش از 141 میلیون مترمکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

ستوده گفت: از ابتدا سالجاری نیز تعداد 134 پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز با صرفه جویی بیش از 6 میلیون متر مکعب اصلاح و تعدیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان پروژه تعدیل و اصلاح پروانه چاه را از برنامه‌های مهم طرح احیا و تعادل بخشی آب زیرزمینی برشمرد و گفت: کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای همدان به صورت میدانی اراضی مالکین چاه را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهند و بر اساس کشت، مقدار زمین و استاندارد موجود، نیاز آبی را تامین کرده و پروانه‌ها را مورد بازنگری قرار می‌دهند.

ستوده ادامه داد: اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی در دشت‌های ممنوعه استان همدان همزمان با نصب کنتور بر روی چاه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که به منظور بهینه‌سازی مصارف کشاورزی و تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز توسط شرکت آب منطقه‌ای در دشت‌های ممنوعه استان عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر بهینه سازی مصرف آب و ایجاد تعادل بین مصرف و تقاضای آب گفت: براساس ابلاغ وزارت نیرو در جهت اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی؛ شرکت اب منطقه‌ای همدان با اولویت دشت‌های ممنوعه سعی در حفظ و حراست از سفره‌های آب زیرزمینی این دشت‌ها دارد.

ستوده بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه کاهش میزان افت دشت با توجه به شرایط موجود است.

شناسه خبر 41341