شناسه خبر:41347
1400/3/9 09:44:48

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سرپل‌ذهاب تنها شهر قرمز در غرب کشور است، گفت: این وضعیت بسیار نگران کننده است و احتمال قرنطینه کامل این شهرستان مرزی وجود دارد.

هوشنگ بازوند در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و با ارتباط تصویری استانداران برگزار شد، اظهار داشت: از مردم استان کرمانشاه و به ویژه از اصناف به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موج چهارم تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان شرایطی پیش آمده هرگاه پیک کرونا نزولی می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بسیار کمرنگ می‌شود و اینکار ممکن است بسترساز ورود کرمانشاه به پیک پنجم شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های حوزه نظارت، متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عروسی و عزا اصلا مناسب نیست و تداوم این وضعیت سلامت شهروندان را با خطر جدی روبرو می‌کند.

وی در ادامه بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها در ایام تبلیغات انتخابات اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی دستورالعملی تنظیم شده‌ و به نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا داشتگاه اعلام کرده‌اند که براساس آن هر نامزدی از این پروتکل‌ها بهداشتی دستورالعمل‌ها تخلف کند قطعا به عنوان یک تخلف انتخاباتی قلمداد خواهد شد و برابر قانون با وی برخورد می‌شود.

بازوند با اشاره به تعطیلات پیش‌رو، از مردم خواست به خاطر حفظ سلامت خانواده خود و دیگر شهروندان، مسافرت نکنند و افزود: این دستورالعمل از روز چهارشنبه ابلاغ می‌شود و مطابق آن، کسانی که به محدودیت‌ها بی‌اعتنا باشند مشمول جریمه‌های بسیار سنگین می‌شوند.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه سرپل‌ذهاب تنها شهر قرمز در غرب کشور است، عنوان کرد: این وضعیت بسیار نگران‌کننده است و باید هرچه سریع‌تر تصمیماتی اتخاذ شود که این موج کرونا از سرپل‌ذهاب به شهرهای دیگر استان سرایت نکند.

وی گفت: ظهر فردا جلسه‌ای در این رابطه برگزار می@شود و احتمال قرنطینه کامل سرپل‌ذهاب وجود دارد.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت شهرستان سرپل‌ذهاب از لحاظ میزان شیوع کرونا قرمز است و شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، کنگاور، سنقر وکلیایی، جوانرود، هرسین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

شناسه خبر 41347