شناسه خبر:41452
1400/3/11 09:50:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر گفت: 32 کیلومتر از حاشیه جاده‌های این شهرستان امسال برای عبورومرور مناسب خودروها ایمن‌سازی شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، روح‌اله شریف‌زاده با اعلام این خبر افزود: همچنین رفع آب‌شستگی حاشیه راه محورهای اصلی و فرعی به میزان پنج هزار و 400 متر مکعب، لکه‌گیری و چاله‌گیری آسفالت محورهای اصلی به مقدار 48 تُن و شست‌وشوی تابلو و علائم ایمنی به طول 71 کیلومتر از دیگر عملکردهای شاخص این اداره در سال جاری به‌شمار می‌رود.

به گفته وی با توجه به اهمیت نقش تابلوها و علائم ایمنی در کاهش سوانح، امسال 133 عدد تابلو و علائم به‌روزرسانی و 143 عدد از تابلوهای آسیب‌دیده نیز سامان‌دهی و جایگزین شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال نصب 14 عدد تابلو و علائم جدید، جمع‌آوری 32 عدد تابلوهای غیر مجاز و محکم‌کاری پایه گاردریل‌ها به‌منظور استحکام بیشتر به تعداد 180 شاخه در راستای ایمن‌سازی محورهای شهرستان پلدختر انجام شد.

شریف‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه بازگشایی دهانه پُل‌های محورهای اصلی و روستایی از مهم‌ترین اقدامات در پیشگیری از آب‌گرفتگی در فصل بارش به‌شمار می‌رود، از ابتدای امسال دهانه 38 پُل بازگشایی و پاک‌سازی شده است.

وی همچنین از بهسازی محورهای روستایی و آماده‌سازی 6 کیلومتر راه روستایی در مناطق واشیان، کمچه کله و خرسدر کاکامراد خبر داد و گفت: روکش آسفالت 10 کیلومتر راه روستایی نیز در دستورکار قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر بیان کرد: در زمینه حفظ حریم راه، از ابتدای امسال تاکنون 17 مورد اخطار به متجاوزان داده شده است، 290 دستگاه ناوگان باری کنترل و 16 دستگاه متخلف شناسایی و به کمیسیون‌های مربوطه معرفی شده‌اند.

به گفته شریف‌زاده در حوزه کنترل دروازه‌ای ناوگان حامل مواد خطرناک نیز با نظارت بر 112 دستگاه ناوگان حامل این مواد، 18 راننده متخلف شناسایی و به کمیسیون‌ها ارجاع شده‌اند.

 

شناسه خبر 41452