شناسه خبر:41510
1400/3/12 09:32:04

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: کارخانه صدر فولاد به مشکل خورده است، هفتم خردادماه بنا بود افتتاح شود که به مشکل حقوقی بر خورده است و به گذشته برگشتیم.

مهرداد ویسکرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت حادثه 15 خردادماه، اظهار کرد: خبرنگاران با قدرت و جدیت مسائل را مطالبه کنند، هدف ما از این جلسات استفاده از نظرات کارشناسی خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه قشر خبرنگار زحمات زیادی می‌کشد، افزود: خبرنگاری کار دشواری است که آزادگی و ایثار می‌خواهد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در رابطه با واگذار کردن امتیاز نیروگاه به ملایر بیان کرد: بنا بر تأسیس نیروگاه حرارتی بوده که در نورآباد و بروجرد در دوره‌های قبلی باید انجام می‌شد، اما نشده و به هر دلیلی به ملایر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اما در پُل باباحسین فضایی برای نیروگاه حرارتی بنیاد مستضعفان داریم که زیرساخت‌ها را وزارت نیرو باید فراهم و بخش خصوصی می‌بایست برای تأسیس اقدام کند و بنا شد زیرساخت‌ها تا شهریورماه فراهم شود.

ویسکرمی با اشاره به اینکه حق‌آبه لرستان بحثی تاریخی و جدی است، گفت: سند سازگاری با کم‌آبی را استانداری در قالب یک دفترچه تهیه کرده و بنا شده در کمیسیون بیاید و هفته آینده با وزیر صحبت کنیم، پیشنهاد افزایش مخزن سد معشوره را داده‌اند و اعتبارات سدها را بیشتر کرده‌اند، اما با این اعتبارات قطره‌چکانی مشکل ما حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم مسئله آب‌های سطحی خرم‌آباد را در بودجه بیاوریم که متأسفانه رأی نیاورد، افزود: حدود 400 میلیارد تومان مدیریت روان‌آب‌ها هزینه می‌خواهد که برعهده شهرداری است و انشاالله در بودجه جدید اتفاقی بیفتد، اما متأسفانه شهر خرم‌آباد درآمد چندانی ندارد و مقدار زیادی ضعف مدیریت شهری داریم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس بیان کرد: فرودگاه خرم‌آباد پیشرفت خوبی داشته و هواپیمای نیمه‌سنگین می‌تواند در فرودگاه بنشیند و جو روانی ناشی از سقوط هنوز حاکم است و تلاش کردیم برای اربیل و عتبات عالیات بعد از کرونا پرواز انجام شود و نامه‌نگاری کردیم حتی پرواز حجاج از لرستان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن خرم‌آباد اندیمشک چند میلیارد پول می‌خواهد، ابراز کرد: 200 میلیارد امسال برای پیشرفت راه‌آهن گذاشته شده، حدود 40 درصد پیشرفت داشته است و ما به دنبال سرمایه‌گذار خارجی هستیم، اما کار آسانی نیست.

ویسکرمی در رابطه با تبدیل بخش پاپی به شهرستان گفت: تقریباً این طرح پذیرفته شده است و امکانات و تجهیزات پزشکی برای پاپی ارسال شده، جاده سپیددشت و چگنی را نیز در رابطه با تکمیل چهارخطه مدنظر داریم.

وی خاطر نشان کرد: بحث شیلات سپیددشت نیز از کارهای خوبی بوده که در دست انجام است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس عنوان کرد: وظیفه ما حمایت از تیم خیبر بوده که نیازمند درخواست مسئولان این تیم است.

وی افزود: صدر فولاد به مشکل خورده است، هفتم خردادماه بنا بود افتتاح شود که به مشکل حقوقی بر خورده است و به گذشته برگشتیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس بیان کرد: پارسیلون منطقه ویژه شد و امیدواریم سرمایه‌گذار خارجی بیاید که بهترین محصول شناسایی و چرخه پایدار ایجاد شود تا برای شروع کار اساسی آماده باشیم.

ویسکرمی در رابطه با ایجاد چرخه زنجیره گوشت در چگنی، آبخیزداری نهرها توسط بسیج سازندگی، احیای آب معدنی بیشه توسط شرکت مینو و هلدینگ آزادگان، پتانسیل حمایت از گردشگری و هتل صخره‌ای، برندسازی زعفران لرستان و آزادراه اراک خرم‌آباد نیز صحبت‌هایی داشت.

شناسه خبر 41510