شناسه خبر:41617
1400/3/17 09:57:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان با بیان اینکه «زیر ذره‌بین» برنامه‌ای برای شفاف‌سازی هرچه بیشتر عملکرد منطقه یک است، گفت: برنامه‌ای با عنوان «منطقه یک زیر ذره‌بین» در استودیو یک شهرداری آغاز به‌کار کرده و تمامی اطلاعاتی که شهروندان درباره پروژه‌ها و عملکرد مدیریت شهری در منطقه یک نیاز دارند، در این برنامه به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

امروزه مدیریت شهری به ‌عنوان یک ضرورت در ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در نظام شهری فعالیت می‌کند. یکی از الزامات مدیریت شهری کارآمد و اثربخش حرکت در راستای حکمروایی خوب شهری است که این دستیابی بدون توجه به سه مؤلفه شفافیت، پاسخگویی و مشارکت امکان‌پذیر نخواهد بود. به ‌عبارت ‌دیگر شفاف‌سازی یک عنصر سازنده برای افزایش اعتماد به نهادها قلمداد شده که قادر به بر طرف کردن شکاف بین مدیریت شهری و مردم خواهد بود.

حال شهرداری منطقه یک برنامه‌ای با عنوان «منطقه یک زیر ذرهبین» را آغاز کرده است که قسمت اول آن روز چهارشنبه پخش شد، در این راستا گفت‌وگویی را با مدیر روابط عمومی منطقه یک شهرداری همدان ترتیب دادیم که با هم می‌خوانیم:

امیرحسین شرفی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی دقیق، درست و به‌هنگام یکی از نکات بسیار مهم در شفاف‌سازی عملکرد شهرداری‌ها بوده، عنوان کرد: شفاف‌سازی عملکرد باعث اعتماد هرچه بیشتر شهروندان و تحقق نظارت همگانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شفاف‌سازی عملکرد یکی از مهم‌ترین بخش‌ها از برنامه‌های منطقه یک طی سالیان اخیر بوده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته با کمک رسانه‌های شهر همدان در شهرداری منطقه یک بیش از یک‌هزار و 200 گزارش تصویری، بیش از 100 مورد خبر، ویژه‌برنامه، کلیپ، موشن‌گرافیک و غیره به‌صورت گسترده از عملکرد این منطقه تهیه و از رسانه‌های مختلف مکتوب تا صداوسیما و فضای مجازی پخش شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان افزود: در این راستا تصمیم گرفته شد تا برنامه‌ای با عنوان «منطقه یک زیر ذره‌بین» در استودیو یک شهرداری آغاز به‌کار کند و تمامی اطلاعاتی که شهروندان درباره پروژه‌ها و عملکرد مدیریت شهری در منطقه یک نیاز دارند، به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

شرفی گفت: «منطقه یک زیر ذره‌بین» که به‌صورت گسترده هر هفته چهارشنبه‌ها پخش خواهد شد، برنامه‌ای تعاملی با شهروندان است و همشهریان عزیز می‌توانند درصورت بیان هرگونه انتقاد و پیشنهاد با واحد روابط عمومی به شماره 32530819 تماس گرفته تا این برنامه صدای آن‌ها باشد.

شناسه خبر 41617