شناسه خبر:41661
1400/3/18 09:29:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش سرعت قرائت کنتور در کنار بهبود دقت و کاهش خطاهای انسانی با بهره‌گیری از نرم‌افزار جدید قرائت کنتورهای آب در استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، سیدهادی حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه امروزه نیاز به طراحی سامانه‌هایی به‌منظورتسهیل فرآیند کنتورخوانی در شرکت‌های آب و فاضلاب و همچنین کاهش خطاهای انسانی بیش‌ازپیش احساس می‌شود، گفت: در همین راستا طراحی سامانه‌ای به‌منظور تسهیل فرآیند قرائت کنتور همراه با در اختیار قرار دادن ابزارهای مدیریتی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان همدان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار و سخت‌افزار قرائت کنتور پیش از این نیز در شرکت استفاده می‌شد، عنوان کرد: سطح امکانات و قابلیت‌های ایجادشده در این نسخه از نرم‌افزار با نرم‌افزارهای قبل قابل قیاس نبوده و نسخه جدید با قابلیت نصب روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی، شرکت را از خریداری تجهیزات سخت‌افزاری انحصاری بی‌نیاز کرده است.

حسینی‌بیدار ارسال مختصات قرائت به همراه تصویر کنتور را از قابلیت‌های کلیدی این نرم‌افزار معرفی کرد و گفت: این قابلیت با هدف افزایش دقت و پاسخگویی به اعتراض‌هایی که برخی از مشترکین یا دستگاه‌های نظارتی به عدم قرائت کنتور می‌کنند و به درخواست معاونت خدمات مشترکین ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ثبت و ارجاع مستقیم پیشنهادات و انتقادات مشترکین و به‌روزآوری مختصات مکانی و مشخصات ملک از دیگر مشخصات این نرم‌افزار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین توضیح داد: این نرم‌افزار علاوه‌بر دریافت برنامه قرائت، در نخستین دسترسی به شبکه اینترنت اطلاعات حاصل از کنتور‌های قرائت‌شده مانند رقم، مختصات، تصویر و سایر مشخصات کنتور را به‌صورت برخط در سامانه ثبت می‌کند و مدیران می‌توانند گزارشی از میزان قرائت‌های انجام‌شده را به‌صورت برخط دریافت کنند.

وی درنهایت عنوان کرد: نرم‌افزار یادشده به همت دفتر انفورماتیک آبفای استان همدان و با مشارکت همکاران حوزه خدمات مشترکین تولید شده و پیش‌بینی می‌شود با نظم بخشیدن به برنامه قرائت کنتور در سال نخست حدود 13 میلیارد ریال و در سال‌های پس از آن 50 درصد صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت داشته باشد.

شناسه خبر 41661