شناسه خبر:41677
1400/3/18 11:00:02
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج خبرداد؛

بهره‌مندی 6000 بیمار نیازمند سنندجی از خدمات بیمارستان صحرایی

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: طی سه روز استقرار پزشکان جهادگر کشور در بیمارستان صحرایی شهید سلیمانی در روستای نگل حدود 6 هزار نفر از بیماران نیازمند ویزیت و معالجه شدند.

سرهنگ حسن عسکری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج اظهار کرد: همزمان با ایام ارتحال امام خمینی (ره) و به دعوت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج شاهد حضور گروه جهادی رأیت‌العباس متشکل از 70 نفر پزشک و دندانپزشک بسیجی خواهر و برادر در این شهرستان بودیم.

وی افزود: پزشکان و دندان‌پزشکان حاضر در این گروه جهادی طی روزهای سیزدهم لغایت پانزدهم خرداد ماه جاری با حضور در دهستان نگل اقدام به ویزیت رایگان و معالجه بیماران روستاهای آن منطقه کردند که در مجموع پنج هزار و 996 بیمار نیازمند از خدمات این گروه جهادی بهره مند شدند.

این مقام مسئول اعلام کرد: در این اردوی جهادی خدمات دندان‌پزشکی در قالب 10 یونیت مجهز از ترمیم و عصب کشی تا معالجه تکمیلی به 850 بیمار ارائه شد.

عسکری افزود: با توجه به حضور متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی علاوه بر اهدای بیش از 15 میلیارد ریال دارو رایگان به مراجعه‌کنندگان شاهد انجام ویزیت‌ها و خدمات پزشکی ویژه‌ای همچون اکو و رادیولوژی رایگان بودیم که هر کدام از این آزمایش‌های پزشکی در مراکز درمانی با هزینه هنگفت مالی انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: در این سه روز 257 مورد اکو، 265 مورد آزمایش رادیولوژی، 185 مورد سونوگرافی، 111 مورد نوار قلب، 261 مورد تست قند خون، 230 مورد نمونه گیری انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سنندج اظهار کرد: در این مدت متخصصان داخلی 230 نفر را ویزیت کردند و متخصصان پوست 178 نفر، طب اورژانس 451 نفر، قلب 281 نفر، کودکان 160 نفر، گوش، حلق و بینی 178 نفر، متخصص زنان 192 نفر، تزریقات 275 نفر و خدمات مامایی به 278 نفر انجام شد.

عسکری ابراز کرد: این گروه جهادی با هزینه شخصی خود و کمک‌های خیرین در این اردوی سه روزه علاوه بر ویزیت رایگان بیماران بیش از 15 میلیارد ریال دارو و پنج میلیارد ریال وسایل دندان‌پزشکی را نیز به مردم تقدیم کردند.

وی افزود: بدون شک اینگونه اقدامات جهادی و خیرخواهانه با محوریت مناطق محروم شهرستان سنندج در ایام مختلف سال و با همکاری گروه‌های مردمی و جهادی ادامه خواهد داشت و این ناحیه مقاومت تسهیلات و امکانات خود را برای این‌گونه برنامه‌ها بسیج خواهد کرد.

شناسه خبر 41677