شناسه خبر:41714
1400/3/19 10:03:01

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بهار گفت: هم‌زمان با دومین روز از هفته محیط‌زیست زباله‌های رهاشده در نزدیکی کشتارگاه این شهرستان واقع در دوراهی صالح‌آباد جمع‌آوری شد.

معصومه پارچیان روز سه‌شنبه افزود: برنامه‌های هفته محیط‌زیست در این شهرستان با شعار «محیط‌زیست، نیم قرن محافظت از زیست‌بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی» از 17 خردادماه آغاز شده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های محیط‌زیست بهار با مشارکت دیگر نهادها، پاک‌سازی محیط‌زیست و اراضی حاشیه راه‌های اصلی از وجود زباله است که در این راستا با همکاری فعالان زیست‌محیطی، زباله‌های رهاشده در محدوده کشتارگاه صنعتی دام و حاشیه مسیر دوراهی صالح‌آباد جمع‌آوری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بهار بیان کرد: زباله‌های جمع‌آوری‌شده با همکاری شهرداری صالح‌آباد به محل دفن پسماند منتقل می‌شود.

پارچیان بیان کرد: این حرکت نمادین با هدف تنویر افکار عمومی و ارتقای سطح مشارکت‌های مردم برای حفاظت از محیط‌زیست انجام شده است.

وی گفت: امسال برای دومین‌بار پاک‌سازی اراضی شهرستان بهار از زباله انجام شده و در نوبت نخست هم‌زمان با روز «زمین پاک» ورودی شهر بهار با همکاری شهرداری این شهر از پسماند پاک‌سازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بهار ابراز کرد: همچنین پاک‌سازی حاشیه جنگل «یوخاری‌چای» (رودخانه بالا) با همکاری شورای شهر و شهرداری و برگزاری مسابقه نقاشی شهر همدان با محوریت عکس‌برداری از باغچه و گل فضای سبز ایجادشده توسط شهروندان در هفته محیط‌زیست انجام می‌شود.

به گفته وی، 15 نفر برتر این مسابقات به قید قرعه جوایز نفیسی دریافت می‌کنند.

17 تا 23 خردادماه با عنوان هفته محیط‌زیست نام‌گذاری شده و در سال جاری به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان حفاظت محیط‌زیست شعار «نیم قرن حفاظت از زیست‌بوم‌های ایران؛ بازنگری، نوسازی و بازسازی» برای این هفته انتخاب شده است.

شناسه خبر 41714