شناسه خبر:41743
1400/3/19 10:48:35
برگزاری نخستین جلسه شورای مهارت سال 1400؛

لزوم تناسب مهارت‌ها با ظرفیت استان همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان: نخستین راهکار تولید و مانع‌زدایی تربیت نیروی ماهر است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خطاب به مدیران با بیان اینکه ضمن برقراری تعامل مطلوب با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از امکانات و تجهیزات موجود این اداره در راستای ایجاد اشتغال پایدار و مولد استفاده کنند، گفت: مهارت‌ها و آموزش‌های افراد باید با ظرفیت استان عمومیت یابد.‌

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، نخستین جلسه شورای مهارت استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

جلسه شورای مهارت در راستای نیازسنجی آموزشی مهارتی مشاغل و تعیین اولویت‌های آموزش مهارت تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از مدیران حاضر در جلسه درخواست کرد: ضمن برقراری تعامل مطلوب با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، از امکانات و تجهیزات موجود این اداره در راستای ایجاد اشتغال پایدار و مولد استفاده کنند.

ظاهر پورمجاهد با اشاره به اینکه در صنعت چرم نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف هستیم، بیان کرد: در صنعت مبل و منبت نیاز به استانداردهای تولیدی جهت عرضه بهتر به بازار داریم.

وی اظهار کرد: مهارت‌ها و آموزش‌های افراد باید با ظرفیت استان عمومیت یابد.‌

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این جلسه نخستین راهکار تولید و مانع‌زدایی را تربیت نیروی ماهر دانست و افزود: ارائه آموزش به نیروهای تازه‌کار از اهداف‌ مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه و شکوفایی مهارتی کشور است.

وهب مختاران یکی از مزیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را استفاده از کارآفرینان برتر در کارگاه‌های آموزشی مطرح کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی در این کارگاه‌ها به‌صورت آموزشی- تولیدی است.

وی همچنین از آموزش رشته‌های جدید و متناسب با نیاز بازار کار سخن گفت و افزود: برنامه‌ریزی آموزش‌های مهارتی براساس تقاضا و ایجاد اشتغال است.

گفتنی است، در این شورا طرح ایجاد مرکز نوآوری کیف، کفش و چرم به مشارکت و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، مسئول خوشه‌های فراگیر و اتحادیه کیف و کفش همدان جهت اجرایی شدن به مرحله تصویب رسید.

طرح ایجاد مرکز رنگ‌آمیزی مبل اشترمل با همکاری خوشه مبل و منبت تویسرکان از دیگر مصوبات شورای مهارت استان همدان بود.

شناسه خبر 41743