شناسه خبر:41744
1400/3/19 10:49:29

سپهرغرب، گروه خبر: طرح جامع پدافند غیر عامل استان همدان با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل، استاندار همدان و اعضای این ستاد رونمایی شد.

استاندار همدان روز سه‌شنبه در این آیین اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیر عامل استان، اقدامی ارزشمند به‌عنوان نقشه راهی برای پدافند استان است و نقش تعیین‌کننده‌ای در تحولات ایفا خواهد کرد.

«سیدسعید شاهرخی» با بیان اینکه در اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل استان یک‌هزار و 139 دارایی مهم استان شناسایی و معرفی شده، افزود: حفظ سرمایه‌های استان یک امر واجب و قابل‌توجه است.

وی اظهار کرد: بیش از 100 برنامه متنوع و مهم نیازسنجی در طرح جامع پدافند غیر عامل استان دیده شده که انجام و اجرای آن بسیار ضروری است.

شاهرخی با تأکید بر ضرورت تقویت پدافند غیر عامل در راستای حفظ دارایی‌های ملی که مهم‌ترین مأموریت این نهاد است، یادآور شد: مشارکت نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان همدان در تنظیم و تدوین طرح جامع پدافند قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: عملکرد مطلوب 11 کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیر عامل موجب شده استان همدان در چندین شاخص جزء رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار گیرد.

شاهرخی گفت: این استان در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی و عمرانی در بین 31 استان سرآمد است و در شاخص‌های پدافند غیر عامل نیز دستاوردهای ارزنده‌ای دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه وجود قرارگاه پدافندی زیستی از عوامل مهم در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا بوده، اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه شورای پدافند غیر عامل استان، عملکرد رضایت‌بخشی در پیشبرد این طرح داشتند.

پدافند غیر عامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

شناسه خبر 41744