شناسه خبر:41746
1400/3/19 10:53:37

سپهرغرب، گروه فرهنگی: معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد: به جز کتاب‌های کمک درسی و کنکور، سایر رده‌های موضوعی کتاب‌ها که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت شده و مربوط به 10 سال اخیر باشند، مشمول طرح بهارانه می‌شوند.

آزاده نظربلند درباره طرح بهارانه کتاب اظهار کرد: طرح بهارانه هفدهمین دوره از طرح‌های فروش کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست که به طرح‌های فصلی موسوم هستند.

وی هدف از این طرح را حمایت از کتابفروشی‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: طرح بهارانه از روز دوشنبه 17 خرداد اجرایی شده و تا 23 خردادماه هم ادامه خواهد یافت.

معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه 869 کتابفروشی در کل کشور عضو این طرح هستند گفت: خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت tarh.ketab.ir اطلاعات و آدرس و نشانی کتابفروشی‌های نزدیک به محل زندگی خود را مشاهده و برای خرید اقدام کنند.

نظر بلند با اعلام اینکه طرح بهارانه و تخفیفات آن شامل کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان و تخصصی و دانشگاهی است، افزود: هدف از این طرح بالابردن سرانه مطالعه غیرموظف است.

معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران تأکید کرد: کتاب‌هایی که شامل این طرح می‌شوند انتخاب شده و یا گردآوری شده با یک هدف خاص نیستند، بلکه اگر کتاب شابک درستی داشته باشد و در بانک اطلاعاتی خانه کتاب هم ثبت شده باشد مشمول طرح خواهدبود.

وی با اعلام اینکه کتاب‌های کمک درسی و تست کنکور شامل این طرح نمی‌شوند، گفت: به جز کتابهای کمک درسی و کنکور، سایر رده‌های موضوعی کتاب‌ها که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت شده و مربوط به 10 سال اخیر باشند مشمول طرح بهارانه می‌شوند. نظربلند گفت: 20 درصد یارانه‌ای که بابت این طرح به خریداران در قالب تخفیف داده می‌شود بعد از طرح به کتابفروشی‌ها بازگردانده می‌شود و هر شهروند ایرانی می‌تواند تا سقف 200 هزار تومان از 20 درصد یارانه خرید کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح استفاده کند.

شناسه خبر 41746