شناسه خبر:41879
1400/3/23 09:41:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه کردستان از اشتغال به تحصیل بیش از 12 هزار دانشجو در تنها دانشگاه دولتی استان خبر داد و گفت: پنج درصد از این تعداد را دانشجویان خارجی به خود اختصاص داده‌اند.

رحمت صادقی در مراسم بهره‌برداری از چند طرح رفاهی، خوابگاهی و آموزشی در دانشگاه کردستان اظهار کرد:امروز به صورت همزمان از 53 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و فرهنگی شامل سه ساختمان خوابگاه دانشجویی، سه دانشکده در قروه، سقز و اقتصاد و مدیریت در پردیس دانشگاه کردستان بهره‌برداری شد.

اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه کردستان

رییس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 350 میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده و امسال هم از محل اعتبارات تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای 300 میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه اختصاص یافته است.

صادقی تصریح کرد: امیدواریم وزرات علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به نیاز استان 60 میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های عمرانی در دست اجرا اختصاص دهد.

وی از اشتغال به تحصیل بیش از 12 هزار دانشجو در تنها دانشگاه دولتی استان خبر داد و عنوان کرد: پنج درصد از این تعداد را دانشجویان خارجی به خود اختصاص داده‌اند.

رییس دانشگاه کردستان به اهداف و برنامه‌های این دانشگاه در این حوزه گریزی زد و گفت: هدف رساندن این میزان به 14 هزار نفر برای رسیدن به سرانه دانشجویی کشور است.

صادقی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت علمی این دانشگاه 400 نفر است که در این زمینه نسبت به نرم و میانگین 200 نفر عضو هیئت علمی کم داریم.

به گفته وی، به ازای هر 20 دانشجو باید یک عضو هیأت علمی در دانشگاه وجود داشته باشد.

شناسه خبر 41879