شناسه خبر:41968
1400/3/25 09:41:41

سپهرغرب، گروه سیاسی - طاهره ترابی‌مهوش: رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در همدان از برگزاری همایش 50 هزار نفری در حمایت از کاندیدای اصلح در پیاده‌راه بوعلی خبر داد و گفت: این همایش 26 خردادماه ساعت 18 برگزار می‌شود.

محمود احدیان در مصاحبه اختصاصی با روزنامه سپهرغرب اظهار کرد: براساس اعلام مسئولان تمامی مقدمات برگزاری انتخابات در همدان آماده شده است و امیدواریم بتوانیم با حضور حداکثری انتخابات 28 خردادماه را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ستادهای انتخاباتی شهرستانی آیت‌الله رئیسی تشکیل شده و درحال فعالیت هستند، گفت: 300 نفر همکار در قالب 20 معاونت و بیش از 50 کمیته در بیش از 130 ستاد شهری که شامل ستادهای خواهران و برداران می‌شود، درحال حاضر در سطح شهرستان فعال هستند.

احدیان با تأکید بر اینکه در سطح استان ستاد آیت‌الله رئیسی نخستین ستادی بود که به‌صورت گسترده و مردمی تشکیل شده است، مطرح کرد: خوشبختانه همه این ستادها به‌صورت مردمی اداره می‌شود و تنها چیزی که از سوی ما در اختیار ستادهای مردمی قرار گرفته، محتوای فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد ستادهای انتخاباتی در ابتدا داغ کردن فضای تبلیغاتی با هدف حضور حداکثری مردم است، اذعان کرد: معتقد هستیم باید کاری شود که از 60 میلیون فرد واجد شرایط، بیش از 50 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی بیایند.

احدیان با تأکید بر اینکه قائل به حضور حداکثری در انتخابات هستیم، خاطرنشان کرد: درهای ستادهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی به روی همه مردم و اقشار مختلف و اقلیت‌های مذهبی باز است.

وی با تأکید بر اینکه 20 ستاد ورزشی شامل هیئت‌های مختلف ورزشی در شهرستان سازمان‌دهی شده‌اند، اذعان کرد: کلیه ستادهای شهری و روستایی و نیز کمیته‌های تعریف‌شده به‌صورت کاملاً سازمان‌دهی‌شده درحال فعالیت مستمر هستند.

احدیان با اشاره به اینکه درحال نزدیک شدن به روزهای آخرین تبلیغات هستیم، عنوان کرد: بر این اساس سه مأموریت مهم از سوی دوستان و همکاران درحال پیگیری است.

رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در شهرستان همدان با بیان اینکه نخستین مأموریت تشکیل اجتماع بزرگ مردم شهرستان همدان در مراسم 26 خردادماه است، تصریح کرد: این مراسم در عصرگاه روز چهارشنبه یعنی ساعت 18 تا 19:30 در پیاده‌راه میدان امام (ره) و نیز پیاده‌راه بوعلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین مأموریت تعریف‌شده حضور در ستادهای مردمی در راستای جوابگویی به شبهات، ایجاد روشنگری و تبلیغات برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است، اذعان کرد: مأموریت سوم نیز معرفی کاندیدای مورد نظر مردم (که به زعم ما کاندیدای اصلح آیت‌الله رئیسی بوده) تعریف شده است.

احدیان با بیان اینکه در معرفی فرد اصلح به بیان ویژگی‌های فردی، شخصی، اجتماعی و سیاسی و دلایل انتخاب وی به‌عنوان فرد اصلح می‌پردازیم، اظهار کرد: انجام این مأموریت‌ها درواقع مقدمه‌ای برای حضور در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای شعبات گرفتن رأی نیز تدارکات لازم درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس 313 نفر نیرو از بین خواهران و برادران به‌عنوان ناظر سازمان‌دهی آموزش دیده‌ و اسامی آن‌ها به فرمانداری ابلاغ شده است.

رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در شهرستان همدان ادامه داد: این افراد در روز برگزاری انتخابات به‌عنوان نماینده کاندیدای مورد نظر ما در شعبات گرفتن رأی حاضر و مأموریت نظارتی خود را به‌صورت کامل تا پایان ساعت رأی‌گیری انجام خواهند داد.

احدیان با تأکید بر اینکه 80 نفر (30 خانم و 50 آقا) نیز به‌عنوان نیروی ذخیره در عرصه نظارت بر شعبات گرفتن رأی آموزش دیده و سامان‌دهی شدند که درصورت نیاز به‌کار گرفته‌ شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای پشتیبانی و تدارکاتی و هم‌افزایی لازم در این راستا نیز به نحو احسن انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در شهرستان همدان با تأکید بر اینکه از مردم شریف شهرستان همدان انتظار می‌رود با حضو در همایش روز چهارشنبه حماسه‌ای بزرگ را در حمایت از آیت‌الله رئیسی رقم بزنند، ابراز کرد: یقیناً دراین‌بین نقش رسانه‌ها نسبت به آگاهی‌بخشی بی‌بدیل است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه این همایش آورده حین برگزاری، کوتاه‌مدت و بلندمدت برای شهر و استان همدان خواهد داشت، تصریح کرد: حضور حداکثری عظمت مردم همدان در انتخاب فرد اصلح را در معرض دید به‌عنوان نخستین عایدی حضور حداکثری به دنبال خواهد داشت.

احدیان با اشاره به اینکه اثر کوتاه‌مدت بعد از برگزاری باشکوه این همایش (حداقل 50 هزار نفری) منجر به ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی خواهد شد که این مهم جزء رسالت‌های اصلی ماست، اذعان کرد: درخصوص اثر بلندمدت همین بس که آیت‌الله رئیسی از آنجا که عِرق خاصی به همدان داشته و بارها این شهر را دومین شهر خود قلمداد کرده، در نخستین برنامه تلویزیونی ارتباط با استان‌ها همدان را به‌عنوان نخستین شهر انتخاب کرد.

وی ادامه داد: بنابراین حضور حداکثری مردم در این همایش می‌تواند در آینده شهر جهت توسعه‌یافتگی و رفع کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها از طریق اختصاص بودجه‌های کلان به استان تأثیرگذار باشد.

رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در شهرستان همدان ادامه داد: این توسعه‌یافتگی در جنبه‌های مختلف تخصیص بودجه‌ای، اعتباری و نیز توسعه عمرانی و فرهنگی استان تأثیرگذار خواهد بود.

احدیان در واکنش به این سؤال که برای همایش 26 خردادماه چه برنامه‌‌هایی تدارک دیده است؟ ابراز کرد: گرچه برنامه‌ها هنوز تکمیل نشده، اما طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته دایر کردن غرفه‌های فرهنگی در میدان امام (ره)، استقرار ایستگاه صلواتی همراه با پذیرایی، بهره‌مندی از تلویزیون‌های بزرگ شهری در کنار جایگاه برای پوشش مراسم و پس از آن پخش سخنرانی مقام معظم رهبری به‌صورت زنده و نیز بهره‌مندی از سخنان کشوری، ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

وی تشریح کرد: از تمام مسئولان استان اعم از دولتی و غیر دولتی، جامعه کارگری و کارفرمایی، قشر فرهنگیان، دانشگاهیان و ورزشکاران و نیز از بازاریان و اصناف و نیز قشر زحمتکش کشاورز و دامدار و غیره برای حضور در این همایش دعوت به‌عمل می‌آوریم.

رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در شهرستان همدان افزود: برای حضور در این همایش با 110 ستاد شهرستان هماهنگ شده که به‌صورت راهپیمایی برای این مهم اقدام کنند.

وی در واکنش به سؤال دیگری درخصوص نحوه معرفی کاندیدای اصلح به‌عنوان یکی از مأموریت‌ها، گفت: در این باب باید بگویم علاوه‌بر حضور فعال در فضای مجازی که همکاران ما به‌خوبی این مهم را انجام داده و می‌دهند، با ارتباط مناسبی که با رسانه‌های مختلف گرفته شده، این کار دنبال می‌شود.

احدیان با اشاره به آنکه برخی از این رسانه‌ها افتخار ما و استان همدان در غرب کشور محسوب می‌شوند که ازجمله این رسانه‌ها می‌توان به روزنامه وزین سپهرغرب اشاره کرد، اظهار کرد: بر این اساس از آنجا که بخش اصلی مخاطبان این رسانه جزء افراد فرهیخته هستند، یقیناً معرفی کاندیدهای اصلح در این‌گونه رسانه‌ها نقش‌آفرین خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در شهرستان همدان با اشاره به اینکه البته از تعامل چهره به چهره در ستادهای انتخاباتی نیز غافل نشده‌ایم، عنوان کرد: به‌گونه‌ای که تعداد کثیر از نیروها در ساعاتی از روز و به‌ویژه عصرگاه و شامگاه در ستادهای اصلی 6 خیابان مرکز شهر حاضر شده و با مردم به گفت‌وگو و تعامل در راستای معرفی فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه علاوه‌بر تعامل رودررو برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیز از دیگر راهکارهایی است که در راستای تعامل با مردم در دستور کار قرار گرفته، تشریح کرد: یکی از این کرسی‌ها به‌صورت پرسش و پاسخ و مناظره در میدان امام (ره) و درست در مقابل بانک ملی مستقر بوده و هرروز (از ساعت 18 تا اذان مغرب) شاهد برگزاری برنامه در آن با حداقل جمعیت یک‌هزار و 500 نفری هستیم.

رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در شهرستان همدان ادامه داد: در خیابان بوعلی درست بالاتر از شهرداری و روبه‌روی بانک مسکن نیز دیگر کرسی آزاداندیشی از طریق ستاد دانشجویی برنامه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه چند ستاد دانش‌آموزی رأی‌اولی نیز در این وادی ورود جدی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از آن‌ها در ابتدای خیابان تختی مستقر و دیگری در روبه‌روی مسجد امام حسین (ع) محله سیزده‌خانه به سمت خیابان بوعلی برپا شده که کار مناظره و پرسش و پاسخ را انجام می‌دهند.

احدیان با بیان اینکه ستاد خواهران دیگری نیز در چهارراه شریعتی یعنی جنب هتل مرمر فعال است، اذعان کرد: از مردم شریف همدان به‌دلیل مزاحمت‌هایی که گاهی ستادها برای اهالی محلات با پخش سخنرانی و نماهنگ ایجاد می‌کنند نیز از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم.

شناسه خبر 41968