شناسه خبر:4201
1397/10/8 12:29:17

حماسه 9 دی‌ مصادف است با سالروز حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی‌ماه 1388 که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مردم ایران محسوب می‌شود.
 
حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد، در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
 
روز نهم دی‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم‌الله و ماندگار شد و در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید.
 
می‌توان گفت نهم دی در واقع روز «نه گفتن ملت ایران» به سران فتنه و «آری گفتن به نظام اسلامی» و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. در این روز مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش 10ها میلیونی مردم در  تمامی شهرهای کشور به جهانیان اعلام شد.
 
9 دی‌ شاخص تشخیص نیروهای انقلابی و غیرانقلابی است
 
امام جمعه ملایر با اشاره به اهمیت تبیین حماسه 9 دی‌ماه برای مردم به خبرنگار گفت: در واقع 9 دی از روزهای ممیز بین نیروهای انقلابی و غیرانقلابی و شاخص تشخیص این موضوع است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری با بیان اینکه تا زمانی‌که ولایت فقیه در محور ولایت فقیه است وظیفه ما وفاداری به نظام است، تصریح کرد: اگر انقلابی هستیم باید پای این انقلاب بمانیم، در نظام اسلامی ما تعلق‌خاطر به کسی نداریم، تعلقات ما مربوط به اهداف مقدس اسلامی و آرمان‌های آن است، حال ممکن است در این مسیر اشخاصی منحرف شوند.
 
وی افزود: مردم در 9 دی ماه امسال نیز به دشمنان و فتنه‌گران نشان خواهان داد ملت آزاده ایران هرگز از اهداف و آرمان‌های این انقلاب و خون شهدای این انقلاب دست نمی‌کشد.
 
حماسه 9 دی انقلاب سوم ملت ایران 
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر و مسئول ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله نهم دی ماه نیز با بیان اینکه امسال برنامه 9 دی مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: باید این مراسم نسبت به سال گذشته با شکوه بیشتری برگزار شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بیات در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه در واقع حماسه 9 دی، انقلاب سوم ملت ایران است، اظهار کرد: در این برهه حساس دشمنان نقشه بیشتری کشیده‌اند و طبق سخنان مقام معظم رهبری حماسه تاریخی 9 دی ماندگار می‌ماند.
 
وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای پاسداشت 9 دی امسال پیش‌‌بینی شده که شامل برگزاری یک تجمع و مراسم عمومی در مسجد جامع و برگزاری مراسمی در بخش‌ها و دهستان‌ها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این راستاست.
 
بیات با اشاره به اهمیت تبیین این روز برای مردم، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب فتنه‌های بسیاری از سوی دشمن به‌وجود آمد که ملت آنها را با درایت مقام معظم رهبری و اقتدار سربازان امام زمان(عج) خنثی کردند.
 
وی تصریح کرد: مشکل دشمنان تنها ایران نیست بلکه مشکل اصلی آنها اسلام و مسلمانان هستند که در راستای نابودی اسلام دسیسه‌های بسیاری را پیش گرفتند که با هوشیاری مردم شکست خوردند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه با بیان اینکه مقرر شد امسال مراسم بزرگداشت 9 دی روز یکشنبه 9 دی از ساعت 10 تا 12 صبح در مسجد جامع ملایر برگزار شود، گفت: مقرر شد سپاه ناحیه ملایر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تیپ 43 امام علی(ع)،شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه هر کدام با نصب تعدادی بنر نسبت به فضاسازی داخل شهر و اطلاع‌رسانی مراسم اقدام کنند.
 
وی به دعوت بنیاد شهید از خانواده معظم شهدا و جانبازان، ایثارگران و دعوت سپاه ناحیه ملایر از همه اعضای پایگاه‌های مقاومت و بسیجیان برای شرکت در مراسم اشاره و اظهارکرد: نیروی انتظامی و پلیس راهور، امنیت و امور ترافیکی مراسم را برعهده دارند.
 
وی به استقرار یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی توسط شهرداری و یک دستگاه آمبولانس از طرف شبکه بهداشت و درمان در محل برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی با همکاری شورای هیئت مذهبی و کانون مداحان نسبت به دعوت از همه ائمه جماعات مساجد، هیئت‌های مذهبی و مداحان برای شرکت در مراسم اقدام کند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد تمهیدات لازم برای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در مدارس دوره اول و دوم دبیرستان، شرکت فرهنگیان، اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه، اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و انجمن‌های ادبی، اصناف و بازاریان، برای شرکت در مراسم یوم‌الله 9 دی اتخاذ شده است.
 
وی اظهار کرد: در بخش‌های تابعه نیز ائمه جمعه و حوزه‌های مقاومت و بخشداری‌ها، هماهنگی لازم برای برگزاری ستاد فرعی مراسم را انجام می‌دهند و در شهرهای جوکار، سامن، ازندریان، زنگنه و شهر اسلامشهر آق‌گل مراسم گرامیداشت 9 دی برگزار می‌شود.
 
بیات در بخش دیگری از سخنانش در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی و اینکه این نظام با وجود تهدیدات دشمنان هر روز بیش از پیش مسیر پیشرفت و توسعه تکامل را می‌پیماید، گفت: امسال با توجه به تهدیدات دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا باید به همت همه مسئولان و با تلاش بیشتر مراسمی در شأن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنیم.
 
وی با تشریح معنای کلمه «چهل» و اینکه این کلمه به معنای کامل شدن است، ادامه داد: قرار گرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بدان معناست که این نظام به برکت خون شهدا و مردم انقلابی و رهبری معظم کامل شده است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در سالجاری کمیته برگزاری مراسم نداریم بلکه در عناوین کارگروه‌های 12گانه است، خاطرنشان کرد: این کارگروه‌ها باید از هم اکنون با فعالسازی نسبت به برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی برای مراسم چهلمین سالگرد انقلاب  اسلامی ایران خود را مهیا کنند.
 
وی به تشریح  12 کارگروه در این زمینه پرداخت و توضیح داد: کارگروه فرهنگی و هنری با مسئولیت رئیس ارشاد، کارگروه اقتصاد با مسئولیت معاون برنامه‌ریزی فرمانداری، کارگروه علم و فناوری با مسئولیت رئیس دانشگاه ملایر، کارگروه رسانه و فناوری با مسئولیت صداوسیمای ملایر، کارگروه روستا و محرومیت‌زدایی با مسئولیت رئیس کمیته امداد، کارگروه ورزش و جوانان با مسئولیت رئیس اداره ورزش، کارگروه زنان با مسئولیت مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری، کارگروه تشکل‌های مردم نهاد با مسئولیت تبلیغات اسلامی، کارگروه حوزه و روحانیت با مسئولیت حوزه علمیه، کارگروه ایثار و شهادت با مسئولیت رئیس بنیاد شهید، کارگروه بهداشت با مسئولیت مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر و کارگروه دفاعی و بسیج مردمی با مسئولیت فرمانده سپاه ناحیه ملایر فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 4201