شناسه خبر:4204
1397/10/8 12:43:27

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه از اعلام فراخوان برای واگذاری 12 مرکز علمی کابردی دولتی کرمانشاه به بخش خصوصی خبرداد. 

مزدک راد ملکشاهی در گفت و گویی بااشاره به مصوبه سال گذشته شورای عالی اداری و دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری مراکز علمی کاربردی دولتی به بخش خصوصی، اظهارکرد: درحال حاضر 20 مرکز علمی کاربردی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 12 مرکز دولتی هستند و باید به بخش خصوصی واگذار شوند. 

وی بابیان اینکه این مراکز طی دو ترم گذشته پذیرش دانشجو نداشته اند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه مصوبه یاد شده مربوط به سال گذشته است، تمام 1993دانشجوی مشغول به تحصیل در این 12 مرکز تا شهریور 98 باید فارغ التحصیل شوند و از مهر این سال امتیاز این مراکز به بخش خصوصی واگذار می شود. 

به گفته این مسئول این مراکز در حوزه های صنعت، فرهنگ و هنر، صنایع دستی و گردشگری، بهزیستی، تامین اجتماعی و کشاورزی فعالیت می کنند. 

وی یادآورشد: از 12 مرکزی که باید به بخش خصوصی واگذار شوند، هشت مرکز در شهر کرمانشاه و چهار مرکز نیز در شهر های سنقر، سرپل ذهاب، پاوه و شهر ماهیدشت قرار دارند. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه بابیان اینکه فراخوان واگذاری این مراکز به بخش خصوصی آغاز شده، درخصوص شرایط واگذاری این مراکز به متقاضیان نیز گفت: داشتن سابقه مدیریتی و دانشگاهی و داشتن فضای مناسب آموزشی و کارگاهی که مورد تائید واحد ارزیابی دانشگاه باشد، از جمله این شرایط است. 

وی تاکید کرد: در بحث واگذاری امتیاز مراکز علمی کاربردی دولتی کرمانشاه به بخش خصوصی اولویت را به متقاضیانی خواهیم دارد که مرکز خود را در جوار صنایع استان راه اندازی کنند. 

رادملکشاهی اضافه کرد: متقاضیان واجد شرایط و خواهان خرید امتیاز این مرکز می توانند تا 15 دی امسال به واحد نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه مراجعه کنند. 

وی یادآورشد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه پس از واگذاری این مراکز به بخش خصوصی کماکان کار نظارت بر عملکرد این مراکز را برعهده خواهد داشت.   


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 4204