شناسه خبر:42059
1400/3/27 09:35:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از حفر 70 چاه جدید برای جبران کمبود آب در استان خبر داد و گفت: 340 هزار نفر از جمعیت شهری و 70 هزار نفر از جمعیت روستایی استان، با تنش آبی مواجه هستند.

علی‌رضا کاکاوند اظهار کرد: امسال در سطح استان و کشور با خشک‌سالی مواجه هستیم که در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از روستاها و شهرهای استان با تنش آبی مواجه هستند، گفت: حدود 70 هزار نفر از جمعیت 463 روستا با کاهش آبدهی 283 لیتر بر ثانیه، با تنش آبی در حوزه روستایی روبه‌رو هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در حوزه آب شهری هم با کاهش یک‌هزار و 741 لیتر بر ثانیه تولید آب، 340 هزار نفر از جمعیت شهری با تنش آبی مواجه هستند.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، حفر 70 چاه در روستاها، اجاره چاه‌ها و لایروبی چشمه‌ها و قنات و افزایش آبگیری و درنهایت آب‌رسانی سیار به روستاها را به‌عنوان کارهای اجرایی شرکت آبفا در راستای مقابله با بحران ‌کم‌آبی در سطح استان عنوان کرد.

کاکاوند با بیان اینکه درحال حاضر آب‌رسانی سیار برای 145 روستا درحال انجام است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با فرا رسیدن فصل تابستان تعداد روستاها در راستای آب‌رسانی سیار افزایش یابد.

وی با تأکید بر بحث رعایت مصرف، ابراز کرد: میانگین مصرف استان بالا و 223 لیتر در شبانه‌روز است که این عدد باید به حدود 170 لیتر بر ثانیه برسد.

کاکاوند به آبیاری باغات و مزارع فضای سبز شهرها با آب شرب اشاره و بیان کرد: شرکت آبفا قادر است پساب تصفیه‌شده را در اختیار مردم و شهرداری برای آبیاری باغات و مزارع فضای سبز شهرها قرار دهد تا بتوانیم با همکاری یکدیگر این تابستان سخت را پشت‌ سر بگذاریم.

 

شناسه خبر 42059